به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین حنطهای در نشست شورای اداری اردیبهشتماه آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: تجلیل و تقدیر از افرادی که در آموزش و پرورش فعالیتی مضاعف دارند هنوز مورد توجه جدی قرار نگرفته است.
وی از نحوه انتخاب معلم نمونه بر اساس امتیازبندی انتقاد کرد و گفت: توجه به امتیاز برای انتخاب معلم نمونه، معلمان را امتیازمحور کرده است و بیشتر برای رسیدن به این جایگاه تلاش میکنند.
وی افزود: برخی امروز در آموزش و پرورش کارشان تنها به جمعآوری امتیاز پرداخته و هر کجا برنامهای باشد این افراد نیز حضوری فعال دارند.
مدیر آموزش و پرورش کاشان با اشاره به اینکه تلاشگران در عرصه آموزش و پرورش در انتخاب معلم نمونه جایگاهی ندارند گفت: برای انتخاب معلم نمونه، افراد امتیازمحور جایگزین افراد تلاشمحور میشوند.
حنطهای در ادامه با گرامیداشت 27 اردیبهشت روز جهانی تبلیغات و روابط عمومی بیان داشت: برای روابط عمومیها در آموزش و پرورش شهرستان جایگاه ویژهای تعریف شده است و در این جایگاه، خبر و گزارش لازم و ملزوم یکدیگرند.
مدیر آموزش و پرورش کاشان در ادامه بر مستندسازی فعالیتهای مدیران و معاونان آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: برای مستندسازی فعالیتهای بخش های مختلف آموزش و پرورش نباید منتظر روابط عمومیها بود.
وی افزود: تا کنون هیچ اطلاعات طبقهبندی شدهای در آمار قبولیهای کنکور سالهای گذشته، درصد قبولیها، مدیران سابق آموزش و پرورش و ... وجود نداشته است.
به گفته وی تمامی اطلاعات مربوط به آموزش و پرورش در حافظهها است که برای مستندسازی مکتوب آن برنامهای ارائه نشده است.
حنطهای، از تأسیس بانک اطلاعاتی فعالیتهای آموزش و پرورش در بخشهای مختلف خبر داد و گفت: با کامل شدن بانک اطلاعاتی آموزش و پرورش دسترسی به آمار و اطلاعات آموزش و پرورش در هر مقطعی از تاریخ امکانپذیر است.
وی افزود: در این بانک اطلاعاتی علاوه بر فعالیتهای عمرانی، فرهنگی و ... حتی بیوگرافی و تصاویر مدیران آموزش و پرورش کاشان در قبل و بعد از انقلاب، کارمندان آموزش و پرورش در ادوار گذشته نیز برای ثبت و ضبط در بانک اطلاعاتی آموزش و پرورش کاشان تهیه شده است.
در نشست شورای اداری اردیبهشت ماه آموزش و پرورش با موضوع جایگاه روابط عمومی در پیشبرد آموزش و پرورش از خبرنگاران شهرستان کاشان تقدیر شد.
انتهای پیام/2406/ش30/ث3001