اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن سرطان ایران:

ارز مرجع برای تولید دارو لحاظ شود

رئیس انجمن سرطان ایران گفت: ارز مرجع برای تولید دارو باید لحاظ شود تا شرکت‌های داروسازی بتوانند با عرضه داروهای خارجی در بازار رقابت کنند.

ارز مرجع برای تولید دارو لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله فضلعلی‌زاده پیش از ظهر امروز در جریان بازدید پزشکان و متخصصان انکولوژی از شرکت داروسازی سبحان انکولوژی تولید‌کننده داروهای ضد سرطانی در کشور اظهار کرد: شرکت مذکور طلیعه و سرآغاز پیاده شدن تکنولوژی انکولوژی در کشور است.

وی به وابستگی دارویی کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم خودکفایی دارویی با تلاش متخصصان و جوانان ایرانی محقق شود.

فضلعلی‌زاده فعالیت شرکت داروسازی سبحان انکولوژی در زمینه تولید داروهای ضد سرطانی را ارزشمند خواند و تصریح کرد: دوام و بقای شرکت‌های داروسازی به عوامل انسانی است که در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس انجمن سرطان ایران خواستار ایجاد انگیزه در کارکنان شرکت‌های داروسازی با روش‌های تشویقی شد و بیان کرد: جوانان ایرانی نشان دادند که در تمام زمینه‌ها قابلیت بسیاری دارند.

وی حمایت مسئولان از نظام سلامت در توسعه و موفقیت شرکت‌های داروسازی را اثرگذار دانست و یادآور شد نابسامانی‌هایی در موضوع‌های ارزی و اقتصادی در کشور وجود دارد.

فضلعلی‌زاده بر تخصیص ارز مرجع برای شرکت‌های تولیدکننده دارو تاکید کرد و گفت: اختصاص ارز مرجع به شرکت‌های داروسازی موجب افزایش توان آنها در رقابت با عرضه داروهای وارداتی در بازار می‌شود.

*رشد مصرف هفت درصدی داروهای انکولوژی در جهان

مدیرعامل شرکت سبحان انکولوژی نیز در جریان بازدید مذکور بیمار و منافع بیمار در بحث سلامت را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: ایمنی، کیفیت و صرفه اقتصادی در تولید دارو مهم است.

سید حمید مصطفوی کیفیت در ابعاد مختلف به‌ویژه بررسی پرونده‌های شرکت‌های داروسازی در سلامت بیمار را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: داروهای انکولوژی بیشترین رشد مصرف را در جهان دارند.

وی با اشاره به رشد هفت درصدی مصرف داروهای انکولوژی در جهان، تصریح کرد: بازار مصرف داروهای انکولوژی تا سال 2015 به 70 میلیارد دلار می‌رسد.

مصطفوی به سرمایه‌گذاری 80 میلیارد دلاری شرکت داروسازی سبحان انکولوژی در زمینه تولید داروهای انکولوژی اشاره کرد و یادآور شد: شرکت مذکور می‌تواند داروهای با کیفیت را به بازار عرضه کند.

به گزارش فارس، پزشکان و متخصصان انکولوژی به صورت سالانه از شرکت داروسازی سبحان انکولوژی بازدید می‌کنند و از نزدیک با نحوه تولید داروهای ضد سرطانی آشنا می‌شوند.

شرکت داروسازی سبحان انکولوژی تولیدکننده داروهای ضد سرطانی در ایران است.

انتهای پیام/84001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول