اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مرکز باروری و ناباروری:

روان‌درمانی بخش مهمی از درمان ناباروری / 80 درصد از داروهای ناباروری تولیدات خارجی است

مدیرعامل سازمان مرکز باروری و ناباروری با بیان اینکه روان‌درمانی بخش مهمی از درمان ناباروری است، گفت: هم اکنون حدود 80 درصد از داروهای ناباروری تولیدات خارجی است.

روان‌درمانی بخش مهمی از درمان ناباروری / 80 درصد از داروهای ناباروری تولیدات خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با پیشرفت روزافزون فناوری در زمینه‌های مختلف تشخیصی و درمانی، دانشمندان توانسته‌اند بسیاری از مشکلات و عوارض مرتبط با بارداری و زایمان را به موقع تشخیص و تحت درمان قرار دهند، امروزه بسیاری از زنان در بیرون از منزل اشتغال به کار دارند و در قسمت اعظم دوران بارداری به کار خود ادامه می‌دهند و در نتیجه، برنامه‌ریزی برای حاملگی و زایمان مدرن با گذشته تفاوت پیدا کرده است و همه خانم‌‌های باردار در معرض تردیدها، واهمه‌ها و اضطراب‌های بسیاری قرار می‌گیرند و در واقع اگر چنین نباشد، باید آنها را غیر طبیعی تلقی کرد، اما باید دانست که این موارد گذرا هستند و همین تغییرات، دوران بارداری را به دورانی زیبا، به یادماندنی و دوست داشتنی تبدیل می‌کند.

در همین راستا سید مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سئوال که چند درصد افراد اصفهان مشکل ناباروری دارند، اظهار کرد: حدود 20 درصد از افراد در اصفهان مشکل ناباروری دارند که نازایی دومین عامل اصلی طلاق در اصفهان است.

وی در ادامه در مورد علت‌های اصلی نازایی افزود: مصرف بیش از حد کافئین، کمبود تغذیه، استفاده از رژیم‌های غذایی نامناسب و ازدواج در سنین بالا می‌تواند عامل‌های اصلی نازایی باشد.

مدیرعامل سازمان مرکز باروری و ناباروری در پاسخ به سئوال دیگر فارس مبنی بر اینکه آیا داروهای ناباروری در ایران تولید می‌شود یا نه، افزود: در حال حاضر بعضی از داروهای ناباروری در ایران تولید می‌شود، اما کیفیت مطلوبی ندارند و قابل رقابت با داروهای خارجی نیستند و هم اکنون حدود 80 درصد از داروهای ناباروری تولیدات خارجی است.

وی در ادامه با توجه به گران بودن داروهای ناباروری افزود: با اینکه ایران در مقایسه با کشورهای دیگر داروها را با قیمت مناسب توزیع می‌کند، اما افزایش نرخ تورم و کاهش درآمد مردم موجب شده بیماران در تامین هزینه‌های دارو با مشکلات جدی روبرو شوند.

احمدی در پایان ادامه داد: چون درمان ناباروری خیلی پیچیده است و بیمار باید هزینه‌های بسیاری را متحمل شود دولت باید این گونه بیماران را تحت پوشش بیمه و سیاست‌های حمایتی خود قرار دهد.

انتهای پیام/2301/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول