اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد

ساخت و تجهیز معاونت غذا و دارو در بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با ساخت و تجهیز معاونت غذا و دارو از این پس کلیه آزمایش‌های مواد بهداشتی، آرایشی و غذایی در استان بوشهر انجام می‌شود.

ساخت و تجهیز معاونت غذا و دارو در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامرضا حیدری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با زیربنای 2514 متر مربع در پنج طبقه ساخته شده‌است، گفت: برای ساخت و تجهیز این معاونت 45 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه صدور مجوز برای ورود و خروج مواد غذایی به کشور در حوزه وظایف معاونت غذا و دارو است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از مواد غذایی کشور از طریق مرزهای آبی استان بوشهر وارد کشور می‌شود؛ از این نظر معاونت غذا و دارو نقش ویژه‌ای در تأمین سلامت جامعه برعهده دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از انجام آزمایشات گوناگون دراین معاونت خبر داد و بیان کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قادر است آزمایش های متعدد از جمله کنترل مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی انجام دهد که در آن متخصصان این معاونت آزمایشات سم‌شناسی، شیمی و میکروبی با دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌دهند.

وی اذعان داشت: قبل از راه‌اندازی این معاونت، آزمایشات یاد شده در استان‌های فارس، خوزستان و یا مرکز کشور انجام می‌شد، اما اکنون با 14 دستگاه پیشرفته آزمایشگاهی، آزمایش‌های مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی در این معاونت صورت می‌گیرد.

حیدری، صدور پروانه‌های ساخت و پروانه مسئول فنی صنایع غذایی و نظارت بر کار آنها را از دیگر وظایف معاونت یاد شده اعلام کرد و افزود: سلامتی و بهداشت تمامی تولیدات واحدهای صنایع غذایی استان تحت پوشش این معاونت قرار دارد.

انتهای پیام/66006/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول