اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل مشکلات مالی

قم از میزبانی کشتی فرنگی جام یادگار امام انصراف داد / جام نهم بدون عنوان بین‌المللی

میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام به دلیل مشکلات مالی فدراسیون کشتی به تهران انتقال یافت و به دلیل عدم استقبال کشورهای مطرح خارجی بدون عنوان بین‌المللی در تهران برگزار می‌شود.

قم از میزبانی کشتی فرنگی جام یادگار امام انصراف داد / جام نهم بدون عنوان بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بعد از کش و قوس‌های فراوان بر سر اینکه سرانجام کدام استان میزبان برگزاری مسابقات نهمین دوره جام بین‌المللی کشتی فرنگی یادگار امام باشد، فدراسیون کشتی تصمیم گرفت این رقابت‌ها را به جای قم در تهران برگزار کند.

برگزاری هشت دوره متوالی جام یادگار امام تا سال 90 در قم

تا سال 90 به صورت متوالی هشت دوره مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام در قم برگزار شده بود و قرار بود جام نهم در بهمن ماه سال 91 بار دیگر در قم برگزار شود که همزمانی با میزبانی ایران از پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی مانع از برگزاری جام یادگار امام شد.

بعد از لغو این رقابت‌ها در بهمن ماه سال گذشته، فدراسیون کشتی تصمیم گرفت رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام را همانند جام بین‌المللی تختی که آن نیز به دلیل میزبانی جام جهانی به تعویق افتاده بود در بهار سال 92 برگزار کند.

طبق برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی ابتدا رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی در تهران برگزار شد و در حالی که کشورهای مطرح خارجی از آن استقبال نکرده بودند، تنها هزینه‌ای روی دست فدراسیون گذاشت تا بسیاری از کارشناسان کشتی از نحوه برگزاری این رقابت‌ها انتقاد کنند و معتقد باشند که برگزاری این دو جام در زمان نامناسبی که بسیاری از کشورهای مطرح خارجی تمایلی به شرکت در آنها نشان نمی‌دهند، چندان ضرورتی نداشت و کشتی ایران از آن نفعی نخواهد برد.

در شرایطی که ورزش کشور به خصوص در یک سال اخیر به دلایل مختلف در محدودیت‌های مالی فراوان به سر می‌برد و یکی از فدراسیون‌هایی که شدیدا با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند فدراسیون کشتی است، این فدراسیون به دلیل موانع مالی از برگزاری جام یادگار امام در قم صرف نظر کرد.

در واقع در سال‌های گذشته رسم بر این بود که اداره کل ورزش و جوانان و هیئت کشتی استان قم با مخارج و هزینه‌های خود مسابقات بین‌المللی جام یادگار امام را برگزار می‌کردند و بعدها فدراسیون باید به تعهدات مالی خود در این خصوص عمل می‌کرد اما گلایه قمی‌ها از این موضوع سبب شد تا آنها از میزبانی نهمین دوره جام بین‌المللی یادگار امام انصراف دهند.

2 و 3 خرداد سالن هفتم تیر تهران میزبان نهمین دوره جام یادگار امام

فدراسیون کشتی از هیئت کشتی و اداره کل ورزش و جوانان استان قم خواسته بود تا این رقابت‌ها را در قم برگزار کند اما این دو نهاد متولی برگزاری این جام در قم، صراحتا به فدراسیون کشتی اعلام کردند که در صورت تامین هزینه‌ها از سوی فدراسیون از این جام میزبانی خواهند کرد.

به همین دلیل قم تصمیم گرفت تا از نهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام میزبانی نکند و فدراسیون کشتی نیز که با مشکلات مالی مواجه است و نتوانست خواسته‌های قمی‌ها را تامین کند، تصمیم به برگزاری این جام در زمان مقرر در تهران گرفت.

بدین ترتیب نهمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام یادگار امام که به نظر نمی‌رسد کشور مطرحی به عنوان میهمان خارجی از آن استقبال کند، برای نخستین بار خارج از قم و به میزبانی تهران در روزهای دوم و سوم خرداد ماه در هفت وزن در سالن شهدای هفتم تیر به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام/78002/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول