اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اوزان 74 و 96 کیلوگرم

طلا و برنز آخرین انتخابی تیم ملی کشتی به فرنگی‌کاران قم رسید

رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: فرنگی‌کاران قمی برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا تقابل جانانه‌ای با رقبای خود داشتند و سرانجام در دو وزن روی سکو رفتند.

طلا و برنز آخرین انتخابی تیم ملی کشتی به فرنگی‌کاران قم رسید

محسن حلوایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به درخشش کشتی‌گیران قمی در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم کشتی فرنگی جوانان اظهار کرد: این مسابقات در حالی با معرفی نفرات برتر به پایان رسید که در بین کشتی‌گیرانی که روی سکو رفتند دو فرنگی‌کار قمی حضور دارند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی کشورمان رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی جوانان کشورمان به منظور شناخت برترین‌ها برای عضویت در تیم ملی اعزامی به پیکارهای قهرمانی آسیا با شرکت فرنگی‌کاران مدعی در هشت وزن به انجام رسید.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: در این مسابقات که به میزبانی هیئت کشتی استان چهارمحال و بختیاری و در شهرکرد به انجام رسید، فرنگی‌کاران مدعی در اوزان هشت‌گانه در حالی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در بین برترین‌ها شاهد موفقیت کشتی‌گیران قمی در اوزان 74 و 96 کیلوگرم بودیم.

وی یادآور شد: امیرحسین مولایی یکی از کشتی‌گیران قمی حاضر در این مرحله از پیکارها بود و در وزن 74 کیلوگرم با ارائه کشتی‌های زیبا و دیدنی رقبا را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشت و گام به مسابقه پایانی گذاشت که خوشبختانه در این دیدار موفق ظاهر شد و به مقام قهرمانی دست یافت.

حلوایی بیان کرد: این مرحله از رقابت‌ها با عنوان جام مرحوم محسن پودنکی قهرمان فقید کشتی فرنگی استان قم که فروردین ماه امسال جان به جان‌آفرین تسلیم کرد برگزار شد و سرانجام امیرحسین مولایی در فینال وزن 74 کیلوگرم موفق به شکست حریفی از خوزستان شد و طلا گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دیگر کشتی‌گیر موفق قمی در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی جوانان کشورمان، یحیی جساس بود که یکی از سنگین وزن‌های خوش آتیه کشتی فرنگی کشور خواهد شد، چون این کشتی‌گیر استعداد بالایی دارد.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: یحیی جساس در وزن 96 کیلوگرم توانایی‌های خود را به خوبی تا مرحله نیمه نهایی نشان داد اما در این مرحله با قبول یک باخت به دیدار رده‌بندی رفت که خوشبختانه در نهایت مقام سوم را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه مسابقات مهمی پیش روی کشتی‌گیران کشورمان در اوزان و رده‌های سنی مختلف وجود دارد، اظهار داشت: تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی جوانان کشورمان ابتدا به مسابقات قهرمانی آسیا و سپس به پیکارهای قهرمانی جهان اعزام می‌شود.

انتهای پیام/78002/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول