اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد

انفکاک 20 درصد مدارس ابتدایی در دو دوره سه ساله

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 20 درصد مدارس ابتدایی استان اردبیل از مهرماه در دو مقطع اول و دوم ابتدایی مستقل عمل کرده و از همدیگر منفک می‌شوند.

انفکاک 20 درصد مدارس ابتدایی در دو دوره سه ساله

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده عصر امروز در جلسه معاونان آموزش و پرورش در اردبیل اظهار داشت: با هدف ساماندهی فضای آموزشی و بعد از امتحانات خردادماه تلاش می‌کنیم تا اول مهرماه 20 درصد مدارس ابتدایی را در دو دوره اول، دوم و سوم و همچنین چهارم، پنجم و ششم به صورت جداگانه سازماندهی کنیم تا دانش‌آموزان در مدارسی مستقل در این دو مقطع ابتدایی تحصیل کنند.

وی تصریح کرد: نظام آموزشی جدید در الگویی که به معنای واقعی ارائه کرده است، چهار مقطع سه ساله را پیش‌بینی کرده که شامل سه پایه ابتدایی اول، سه پایه ابتدایی دوم، سه پایه اول متوسطه و سه پایه دوم متوسطه است که قطعاً مدارس این مقاطع و دوره‌های آموزشی نیز باید جداگانه لحاظ شده و در نظر گرفته شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد: اگر کمبودی نیز در این زمینه وجود داشته باشد، باید به سرعت برطرف شود، چراکه ما در این کار تجربه انفکاک مدارس و توسعه آنها را در مقطع ششم ابتدایی داریم و بعید به نظر می‌رسد در این جداسازی‌ها مشکلی به وجود آید.

پیش ثبت‌نام در دوره‌های تحصیلی صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان از خردادماه خبر داد و اضافه کرد: هیچ‌گونه پیش ثبت‌نامی صورت نگرفته و تمامی شایعات منتشر شده مبنی بر پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس خاص، ویژه و شاهد شایعه‌ای بیش نیست و ما از خانواده‌ها انتظار داریم همزمان با اول خرداد که ثبت‌نام در مقاطع ابتدایی شروع می‌شود امور مربوط به ثبت‌نام فرزندان خود را انجام دهند تا تأخیری در این زمینه به وجود نیاید.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در یک تحول اساسی از مهرماه شاهد راه‌اندازی اولین مقطع اول متوسطه دوره اول خواهیم بود، بیان کرد: فارغ‌التحصیلان ششم ابتدایی امسال وارد مقطع اول متوسطه دوره اول می‌شوند که تمهید لازم برای آموزش معلمان و تدوین کتب مورد نیاز صورت گرفته است.

محمودزاده یادآور شد:‌ در این زمینه علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی، فضای دانشگاهی نیز از جمله دانشگاه فرهنگیان برای این امر در نظر گرفته شده؛ به گونه‌ای که ما امسال شاهد تحصیل بیش از 393 دانشجو در سه پردیس دانشگاهی هستیم که امسال نیز در مهرماه تلاش می‌کنیم 430 نفر دانشجوی جدید را پذیرش کنیم.

این مسئول گفت: این دانشجویان در پردیس دانشگاهی بنت‌الهدی صدر، آزادگان و علامه طباطبایی تحصیل می‌کنند که 112 نفر مربوط به خواهران و 318 نفر نیز مربوط به برادران است.

محمودزاده از تک نوبته شدن 85 درصد مدارس استان خبر داد و اذعان داشت: در اکثر شهرها و روستاهای استان مدارس به صورت تک نوبته اداره می‌شود و مشکل اساسی ما در ناحیه یک و دو اردبیل و شهرستان پارس‌آباد است که انتظار می‌رود با راه‌اندازی فضاهای جدید آموزشی این مشکل نیز برطرف شود.

وی در ادامه از صدور کارت بیمه طلایی معلمان در دور جدید خبر داد و تصریح کرد: ‌تمام تمهیدات مورد نیاز برای این امر در نظر گرفته شده و هیچ مشکلی در صدور بیمه تکمیلی فرهنگیان وجود ندارد.

محمودزاده در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما حتی هزینه مربوط به بیمه تکمیلی ویژه فرهنگیان جانباز را تأمین کردیم تا در کنار بیمه طلایی بتوانند از این کارت ویژه برای کارهای درمانی و بهداشتی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/62006/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول