اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه بهداشت آموزش و پرورش اصفهان مطرح کرد

شپش زنگ خطری در برخی مدارس اصفهان

رئیس گروه بهداشت آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه مریبان بهداشت مدارس باید اولیا را در جریان امور بهداشی و سلامتی قرار ‌دهند، گفت: شپش زنگ خطری در برخی مدارس اصفهان است.

شپش زنگ خطری در برخی مدارس اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شپش حشرات ریز ‌انگلی هستند که سبب خارش شدید پوست سر می‌شوند و از خون بدن انسان تغذیه می‌کند و از راه لباس، ملحفه و وسایل شخصی وارد سر انسان می‌شوند و این حشرات در بسیاری از کشورهای جهان از جمله چین، هند و انگلستان وجود دارد.

سعید باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که آیا در مدارس اصفهان وجود شپش گزارش شده و آیا مورد تأیید بهداشت مدارس بوده است، اظهار کرد: در کشور ایران نیز بنا بر شرایط آب و هوایی و اغلب در اثر عدم رعایت بهداشت شپش وجود دارد و در این زمینه در مدارس ابتدایی دخترانه اصفهان این بیماری به صورت موردی وجود داشته و ما از طریق بهداشت و درمان اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

وی با اینکه در مدارس ما آموزش لازم به دانش آموزان و حتی دبیران داده می‌شود، افزود: تمام مدارس استان اصفهان دارای مربیان بهداشت هستند که این مربیان آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت دیده و هر هفته دانش آموزان را معاینه و غربال‌گری می‌کنند و طی جلساتی که برای اولیا و مربیان بر پا می‌شود، آموزش‌های لازم را به آنها می‌دهند.

رئیس گروه بهداشت آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه دانش‌آموزانی که مبتلا به شپش هستند، دچار ضعف درسی می‌شوند، گفت: افراد آلوده به شپش اغلب خود را می‌خارانند ناراحت، عصبانی، بی‌قرار و بی‌اشتها هستند و دانش‌آموزان مبتلا به دلیل ضعف، خارش و بی‌قراری نمی‌توانند خوب دقت کنند، آرام بنشینند، خوب فکر کنند و درس بخوانند در نتیجه دچار ضعف درسی می‌شوند.

وی در پایان برای پیشگیری دانش آموزان از ابتلا به این بیماری تأکید کرد: دانش‌آموزان باید حداقل هفته‌ای دو بار حمام کنند، لباس‌های خود را زود به زود تعویض و آنها را با آب گرم و مواد پاک‌کننده بشویند، روزی چند بار موهای خود را شانه و همیشه تمیز و مرتب نگه دارند و هرگز از برس، شانه، مقنعه و لوازم شخصی دیگران استفاده نکنند و همچنین در آرایشگاه‌ها از لوازم شخصی خودشان استفاده کنند و در ساعات ورزش و در اردوها لباس‌های خود را روی هم نیندازند و در ساعات نماز از چادر نماز و سجاده شخصی خودشان استفاده کنند.

انتهای پیام/2301/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول