اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره سندیکای چای شمال:

52 هزار تن چای سنواتی وارد بازار مصرف شد

رئیس هیئت مدیره سندیکای چای شمال گفت: مقدار 40 هزار تن چای سنواتی و 12 هزار تن چای غیر قابل شرب سازمان تعاون روستایی وارد بازار مصرف شد.

52 هزار تن چای سنواتی وارد بازار مصرف شد

نعمت یاورزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با اشاره به چای فروخته شده متعلق به سازمان تعاون روستایی گیلان اظهار کرد: چای مذکور متعلق به سال‌های 86 تا 89 بوده و در سال 90 به مزایده گذاشته شده است.

وی ادامه داد: چای سنواتی سازمان تعاون روستایی 13 مرتبه از سال 90 به مزایده گذاشته شده و در آخرین مرتبه فردی خارج از استان چای مذکور را خریداری کرده است.

یاورزاده با بیان اینکه از خریدار چای سنواتی سازمان تعاون روستایی خواستم برای عدم تقابل با تولید، فروش چای را به بنده به صورت شخصی واگذار کند، تصریح کرد: به خریدار مذکور قول دادم مدیریت فروش چای به صورتی باشد که سود مد نظر در آن لحاظ شود.

مدیر اجرایی سندیکای چای شمال به مخالفت استانداری و بعضی از افراد مبنی بر عدم حق فروش چای سازمان تعاون روستایی اشاره کرد و گفت: عدم فروش چای سنواتی سازمان تعاون روستایی را از طریق موسسه استاندارد دنبال کردیم تا بتوانیم جلوی فروش و انعقاد قرارداد را بگیریم.

وی اضافه کرد: هیئت دولت، وزیر جهاد کشاورزی، معاونت راهبردی ریاست جمهوری و رئیس سازمان تعاون روستایی معتقد هستند چای مذکور طبق ضوابط فروخته شده است.

یاورزاده با تاکید براینکه موسسه استاندارد و مراجع نظارتی تاکنون نتوانسته‌اند برخوردی با فروش چای سنواتی سازمان تعاون روستایی داشته باشند، بیان کرد: قرارداد فروش چای سنواتی سازمان تعاون روستایی قانونی شمرده می‌شود.

رئیس هیئت مدیره سندیکای چای شمال خواستار مدیریت چای سنواتی سازمان تعاون روستایی شد و اظهار کرد: چای مذکور باید در منطقه، مبدا، مقصد و مرجعی که آن را خریداری کرده، با نظارت استانداری و سازمان چای مدیریت شود.

*مدیریت توزیع چای سنواتی را به عنوان شخص حقیقی انجام می‌دهم

وی مدیریت چای فروخته شده سنواتی سازمان تعاون روستایی را به نفع تولید دانست و یادآور شد: مدیریت چای مذکور را به عنوان شخص حقیقی انجام می‌دهم.

یاورزاده با بیان اینکه اگر 170 نفر کارخانه‌داران چای عضو سندیکای چای شمال بگویند توزیع چای سنواتی را به عهده نگیر، ممکن است کنار بکشم، تصریح کرد: بیشتر کارخانه‌داران چای معتقدند مدیریت چای سنواتی سازمان تعاون روستایی به نفع تولید است.

*شرطی برای توزیع داخلی یا خارجی چای سنواتی وجود ندارد

مدیر اجرایی سندیکای چای شمال به مفاد قرارداد فروش چای سنواتی سازمان تعاون روستایی اشاره کرد و افزود: شرطی برای توزیع چای مذکور در داخل یا خارج از کشور در قرارداد وجود ندارد و منعی برای توزیع داخلی نیست.

وی مقدار چای به فروش رفته متعلق به سازمان تعاون روستایی را 40 هزار تن چای سنواتی و 12 هزار تن چای غیر قابل شرب و برای تبدیل به محصولات صنعتی عنوان کرد و گفت: با توجه به نرخ ارز و رغبت بازار خارجی، صادرات چای مذکور به نفع خریدار چای و تولیدکنندگان است.

یاورزاده از مقدار هفت هزار تن چای سنواتی دیگر مربوط به قبل از سال 82 در انبارهای سازمان تعاون روستایی خبر داد و بیان کرد: چای مذکور در انبار شهرستان فومن نگهداری می‌شود و دادگاه مانع فروش آن شده است.

انتهای پیام/84001/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول