اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جهادکشاورزی رامسر خبر داد

تولید 1000 تن چای در مازندران

رئیس اداره جهادکشاورزی رامسر گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به حمایت‌های مناسب دولت در سال جاری بیش از یک هزار تن چای خشک در این منطقه تولید و به بازار عرضه شود.

تولید 1000 تن چای در مازندران

هادی پادام رئیس اداره جهادکشاورزی رامسر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر اظهار داشت: به علت سرمای دیررس بهاره در دهستان‌های اشکور و جنت رودبار، بخش وسیعی از میوه‌ها از جمله گیلاس ،آلبالو ،گردو و درختانی که شکوفه داده بودند بالای 70 درصد آسیب دیدند.

پادام افزود: این موضوع باعث افت شدید محصول خواهد بود که گزارش‌های آن پس از بررسی‌های تکمیلی اعلام می‌شود.

رئیس اداره جهادکشاورزی رامسر از کشاورزان خواست تا باغات میوه خود را بیمه کنند تا دچار خسارت نشوند.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 4 هزار اصله انواع نهال‌های سیاه ریشه از جمله گردو ، فندق، آلبالو و سیب در مناطق مختلف دهستان جنت رودبار و اشکور توزیع شد.

پادام ادامه داد: جهادکشاورزی شهرستان رامسر در سال جاری تاکنون اقدام به تشکیل کلاس‌های آموزشی ـ و ترویجی در روستاهای مختلف کرده که می‌توان به سبزی‌کاری، نگهداری و پرورش دام و... نام برد.

وی درباره برگزاری کلاس‌های سبزی‌کاری گفت: زمانی که حشره مگس آماده خسارت به سیر و پیاز بود، کشاورزان را جمع و روش مبارزه با این آفت را به آنها آموزش دادیم.

این مسئول درباره برداشت محصول چای در رامسر نیز بیان کرد: برداشت محصول چای از 12 اردیبهشت امسال آغاز و تاکنون 20 تن برگ سبز توسط سه کارخانه تحویل گرفته شد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به حمایت‌های مناسب دولت در سال جاری بیش از 1000 تن چای خشک در این منطقه تولید و به بازار عرضه شود.

به گزارش فارس، سطح کل زمین‌های چای استان مازندران که در شهرستان‌های رامسر، تنکابن و عباس‌آباد واقع است حدود 5 هزار هکتار است.

انتهای پیام /86024/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول