اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگاه‌های پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفت

اولویت‌بندی جرائم و آسیب‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: جرائم و آسیب‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان در کارگاه‌های پیشگیری از وقوع جرم طی چهار مرحله شناسایی، وزن‌دهی و اولویت‌بندی شدند.

اولویت‌بندی جرائم و آسیب‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، محمدرضا طاهری پیش از ظهر امروز در کارگاه پیشگیری از وقوع جرم در چابهار اظهار داشت: برگزاری مرحله اول کارگاه‌های مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در دستور کار این معاونت بود که به یاری خداوند توانستیم اولین مرحله از کارگاه‌های علمی کاربردی را در منطقه سیستان (شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند و محمدآباد) و در بلوچستان (ایرانشهر، سراوان، سیب وسوران، زابلی، دلگان، بزمان و مهرستان)، (چابهار، سرباز، نیکشهر، کنارک، دشتیاری) و در مرکز استان در (شهرستان‌های زاهدان، خاش و میرجاوه) برگزار کنیم.

وی افزود: در مرحله اول کارگاه که تشریح کار خواسته‌های شماره یک و دو است جرائم و آسیب‌های اجتماعی منطقه وزن‌دهی و اولویت‌بندی و علل و عوامل آن شناسایی و آسیب‌شناسی می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در کارخواست شماره دو نیز، آسیب و جرم منطقه از نظر ماهیت شناسی، گروه و جمعیت مسبب جرم، موقعیت ارتکاب جرم و عوامل وقوع جرم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

طاهری با اشاره به اهداف کارگاه علمی - کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی گفت: طبق استانداردهای جهانی پیشگیری‌ها به سه دسته فرهنگی - اجتماعی، وضعی- امنیتی و پیشگیری‌های حقوقی (کیفری) تقسیم می‌شوند که در هر مرحله چند نهاد وظایفی را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم موفقیت در پیشگیری‌های سطح یک و دو، قوه قضاییه با پیشگیری حقوقی و کیفری وارد میدان می‌شود، بیان داشت: در این مرحله هدف این است که با اجرای سیاست‌های کیفری و تعیین مجازات، فرد مجرم تنبیه شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در ادامه ضمن تأکید بر حضور فعال، مستمر و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی با اشاره به نقش تأثیرگذار این‌گونه کارگاه‌ها در جامعه، به توجیه و تبیین کارگاه و اهداف آن پرداخت.

طاهری ادامه داد: نرخ جرائم، رشد چشمگیری در جامعه دارد و باید برای کاهش آن و پیشگیری از وقوع جرم، دستگاه‌ها و سازمان‌ها وارد میدان شده و در صدد درمان این درد اجتماعی برآیند.

وی متذکر شد: آمار زندانیان، آمار ورودی پرونده‌ها به محاکم و بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در کشور، زیبنده نظام اسلامی نیست و همه دلسوزان نظام باید وارد صحنه شده و در این مسیر گام‌های مؤثری بردارند.

این مسئول اذعان داشت: افزایش پرونده‌های قضایی و جمعیت کیفری، به صورت مستقیم موجب افزایش نرخ رشد جرم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/75005/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول