اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

زندان آخرین راه اصلاح و تربیت مجرمان است

رئیس کل دادگستری گفت: زندانی کردن مجرمان باید به عنوان آخرین چاره در اصلاح و تربیت قرار گرفته و قضات از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده نمایند.

زندان آخرین راه اصلاح و تربیت مجرمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، غلامعلی رضایی در جلسه کمیته ساماندهی امور زندانیان استان اردبیل اظهار داشت: روح قانون در رسیدگی به پرونده‌های قضایی در اختیار قاضی است و قاضی مناسب‌ترین مجازات‌ها به حال افراد را باید مدنظر قرار دهد.

وی تاکید کرد: زندانی کردن مجرمان باید به عنوان آخرین چاره در اصلاح و تربیت قرار گرفته و قضات از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده نمایند.

عضو شورای اداری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ارتکاب جرم مجدد و بازگشت مجدد افراد به زندان نشان دهنده عدم تاثیرگذاری مجازات اعمال شده برای تربیت و اصلاح می‌باشد و کاهش آمار بازگشت مجدد به زندان‌ها نشان‌دهنده تاثیر اقدامات تامینی و تربیتی بر مجرمین است.

رضایی با اعلام این‌که برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در رأس برنامه‌های مدیریتی زندان‌هاست، خاطرنشان کرد: علیرغم کمبودهای قابل توجه در ادارات زندان‌ها از حیث نیروی انسانی، ساختمان و اعتبار مالی در حال حاضر وضعیت عمومی روبه پیشرفتی در کل کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر اصلاح قانون با رویکرد حبس‌زدایی از قوانین و کاهش عناوین مجرمانه در کشور نقش به‌سزای پیشگیری از وقوع جرائم در کاهش زندانیان را یادآور شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش چشمگیر 43 درصدی زندانیان تحت قرار در استان، کسب موفقیت در ساماندهی و رسیدگی به امور زندانیان استان را مدیون مدیریت شایسته زندان‌های استان و پیگیری‌ها، همت و نظارت کارآمد مسئولان قضایی و قضات در حوزه‌های قضایی تابعه دانست.

انتهای پیام/62003/ط/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول