اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

تیم‌های مطالعه بازار برای گروه‌های کالایی کردستان تشکیل شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از تشکیل تیم‌های مطالعه برای گروه‌های کالایی در استان با هدف تنظیم اصولی بازار خبر داد.

تیم‌های مطالعه بازار برای گروه‌های کالایی کردستان تشکیل شد

پیمان اسراری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به نیاز بازار به مراقبت، نظارت و کنترل قیمت‌ها به منظور تنظیم مطلوب آن، اظهار کرد: تشکیل تیم‌های مطالعه به عنوان یکی از اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، این تیم‌ها که در قالب گروه‌های کالایی از قبیل گروه کالایی میوه و تره‌بار، فلزات و غیرفلزات، مواد غذایی و سایر تشکیل شده است، آخرین اتفاقات بازار را رصد کرده و پیشنهادات خود در زمینه تنظیم بازار را با استفاده از داده‌های کارشناسی به شورای نظارت ارائه می‌کنند.

اسراری اضافه کرد: تیم‌های مطالعه متشکل از کارشناسان بخش دولتی مرتبط با گروه‌های کالایی از جمله جهاد کشاورزی، سازمان غله و تعاون روستایی و شرکت‌های پخش، اصناف و بازاریان، نمایندگان اتحادیه و تولیدکنندگان در قالب بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: هر تیم متشکل از 5 نفر خواهد بود که فضای اقتصادی، تغییرات قیمت، عرضه و تقاضا، وضعیت موجودی کالا و نیز بازار را رصد می‌کنند و با کسب اطلاعات در حوزه‌های مختلف، کار مطالعاتی تیم‌ها در شورای نظارت به تصمیم قابل اجرا تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان به ساماندهی وضعیت بازار استان اشاره کرد و با بیان اینکه هیچ نگرانی در خصوص تامین کالاهای اساسی وجود ندارد، گفت: کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به اندازه کافی در بازار موجود است.

اسراری خاطرنشان کرد: در گذشته قیمت‌گذاری در بازار میوه و تره‌بار استان سلیقه‌ای بود اما در حال حاضر قیمت‌گذاری زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام می‌شود و هر گونه اعمال سلیقه در این بخش حذف شده است.

وی اظهار کرد: استان کردستان چون خود تامین ‌کننده میوه و تره‌بار نیست و نیاز آن از طریق استان‌های شمالی و جنوبی برآورده می‌شود لذا به مراقبت بیشتری در زمینه قیمت‌ها نیاز دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: برای کنترل و نظارت بر قیمت‌ها، فروشندگان ملزم به ارائه فاکتور خرید هستند و جدای از آن هم تیم بازرسی در میادین میوه و تره‌بار برای کنترل و نظارت بیشتر استقرار یافته‌اند.

اسراری در پایان استفاده از ظرفیت بازرسی اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، ناظرین افتخاری، بازرسان مقیم و گشت‌های مشترک تخصصی را از اقدامات این سازمان در زمینه کنترل قیمت‌ها و ساماندهی بازار و نیز تامین آرامش مردم عنوان کرد.

انتهای پیام/79001/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول