اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات هرمزگان خبر داد

لزوم جلوگیری از فعالیت واسطه‌ها در بازار ماهی و میگو

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه فعالیت واسطه‌ها در بازار ماهی و میگو سبب افزایش قیمت‌ این محصولات شده است، گفت: نظارت بر قیمت‌ها در شرح وظایف شیلات نیست و این در حالی است که در اسکله‌های صیادی قیمت ماهی از بازار کمتر است.

لزوم جلوگیری از فعالیت واسطه‌ها در بازار ماهی و میگو

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعبابس، قدرت میرزاده امروز در نشستی پیرامون امور صیادی با بیان اینکه در برخی از مناطق استان، در بخش شیلات نیز مانند سایر بخش‌های کشاورزی واسطه‌ها وارد بازار ماهی و میگو شده و مشکلاتی را برای صیادان و مصرف کنندگان به وجود آورده‌اند، گفت: نظارت بر بازار ماهی و میگو از اختیارات شیلات نیست اما با این وجود این اداره کل در راستای کاهش قیمت ماهی و میگو هماهنگی‌های لازم رابرای صدور فاکتور از بنادر توسط اتحادیه صیادان به عمل آورده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت ماهی در اسکله‌های صیادی بسیار پایین‌تر از قیمت بازار است که در این راستا شیلات هرمزگان اقداماتی را در این باره انجام داده است که از این میان می‌توان به تلاش در جهت تقویت و گسترش تعاونی‌ها، ارائه تسهیلات، تدوین و برنامه‌ریزی‌های راهبردی در این زمینه، برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برای صیادان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه شیلات مدیریت و ترویج صید صحیح، حفظ و بازیابی ذخایر آبزیان و ایجاد زمینه‌های لازم برای صید پایدار، حمایت از صیادان در قالب تامین نهاده‌های مورد نیاز صیادان را بر عهده دارد تصریح کرد: دستگاه‌های ذی‌صلاح باید در این زمینه وارد عمل شده و با تدابیر لازم مانع از فعالیت واسطه‌ها در این مناطق شوند.

میر زاده صید و صیادی غیر مجاز را از تهدیدهای بزرگ برای ذخایر با ارزش آبزیان و پایدار ماندن صید عنوان کرد و افزود: صدور مجوز و ساماندهی بیش از چهار هزار فروند شناور صیادی و 28 هزار نفر از جامعه صیادی، ایجاد 22 بندر پشتیبانی به منظور تمرکز صیادان و تسهیل خدمات رسانی به صیادان، راهبری و تدوین برنامه‌های عملیاتی جهت مقابله با شکار و صید غیر مجاز، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی، انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی و دستگاه‌های ذی‌ربط جهت برخورد با متخلفان از مجموعه اقدامات این اداره کل در این زمینه است.

وی همچنین اجرای طرح ساماندهی شناورهای بدون هویت از سوی اداره کل شیلات و اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان و توجیه پیامدهای ناشی از صید غیر مجاز برای صیادان را از دیگر اقدامات در این راستا خواند.

مدیر کل شیلات هرمزگان در پایان با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در فرهنگ سازی و آموزش همگانی برای صید صحیح و با تشکر از فعالیت‌های انجام گرفته رسانه‌ها در این زمینه اظهار امیدواری کرد با توجهی بیش از پیش و صیدی مسئولانه زمینه انجام صید پایدار را برای جامعه و نسل آینده فراهم سازیم.

انتهای پیام/88001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول