اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار برازجان خبر داد

پرده‌برداری از مجسمه شهید گنجی در برازجان

شهردار برازجان از پرده‌برداری از مجسمه شهید گنجی در برازجان در آینده نزدیک خبر داد.

پرده‌برداری از مجسمه شهید گنجی در برازجان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان کریم حسین‌آبادی در نشست با مدیران شهرداری برازجان اظهار داشت: برازجان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و برای رشد و پیشرفت این شهر باید همت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم زیباسازی شهر برازجان افزود: جذاب کردن شهر در شب و حضور پررنگ‌تر مردم نیازمند نورپردازی مناسب است.

حسین‌آبادی بیان کرد: در شرایط کنونی، آنچه از شهر و فضاهای شهری در ذهن شهروندان نقش می‌بندد، اغلب مربوط به تصویری است که آنها هنگام روز از شهر خود دریافت می‌کنند؛ با نورپردازی مناسب نه تنها به ایجاد یک تصویر ذهنی روشن از شب، بلکه در رونق اقتصادی شهر نیز می‌توان کمک شایانی کرد.

شهردار برازجان با اشاره به این که روشنایی مطلوب و مناسب با ایجاد وضوح دید برای مردم و روشن کردن نقاط کور، پنهان و جرم‌خیز موجب راحتی و آسایش شهروندان برای حضور در فضاهای شهری می­‌شود، ادامه داد: نورپردازی مناسب می‌تواند یکی از عوامل تقویت کننده هویت یک مکان و ارتقاء شخصیت ویژه آن محسوب شود.

وی بیان کرد: امروزه شهرها مانند گذشته نیستند که با تاریک شدن هوا به خواب رفته و با طلوع خورشید بیدار شوند؛ شهرهای امروزی و فضاهای آن تبدیل به مکان‌هایی شبانه‌روزی شده‌اند، بنابراین برای جلوگیری از بی‌استفاده ماندن نیمی از عمرمفید شهر (در شب) باید سرزندگی آن را حفظ کرد.

حسین‌آبادی همچنین به بیان اهمیت اجرای نورپردازی در بناهای تاریخی به‌عنوان بخشی از مبلمان شهری پرداخت و گفت: در روزهای پایانی سال 91 ما اقدام به اجرای نورپردازی در فضای بیرونی کاروانسرای مشیرالملک کردیم و با اقبال عمومی شهروندان مواجه شد.

شهردار برازجان گفت: نورپردازی بلوار آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) نیز به پایان رسیده که این موضوع به تردد خودروها در شب کمک شایانی می‌کند.

وی اضافه کرد: این پروژه شامل 30 پایه تلسکوپی است که با هزینه‌ای معادل یک میلیارد و 150 میلیون ریال انجام شده است.

حسین‌آبادی خاطر نشان کرد: اجرای آبنما نیز به‌عنوان بخشی دیگر از مبلمان شهری مورد توجه کارشناسان قرار گرفته و از سوی دیگر طراحی نور مناسب برای این آبنماها را نیز می‌توان یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی سیما منظر شهری عنوان کرد.

شهردار برازجان از اجرای همزمان 5 آبنما در شهر برازجان خبر داد و گفت: این آبنماها شامل یک آبنمای موزیکال بزرگ در وسط میدان شهید چمران و یک آبنمای کوچک در ضلع شمالی این میدان، یک آبنمای طولی در ضلع غربی تقاطع مخابرات و 2 آبنمای کوچک در جنب تقاطع میهن دشتستان و میدان کارگر است که طراحی نور آنها جلوه‌ای خاص به این نقاط بخشیده است.

حسین‌آبادی گفت: المان‌ها می‌توانند آینه‌ای تمام‌نما از رویدادهای شهر باشند که در القاء هویت و فرهنگ شهر حرف اول را می‌زنند.

وی از پرده‌برداری از مجسمه شهید گنجی در برازجان خبر داد و تصریح کرد: این مجسمه در میدانی که به نام این شهید والامقام نامگذاری شده، نصب شده است و پرده‌برداری از این مجسمه نیز به زودی انجام می‌شود.

حسین‌آبادی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته پس از پرده‌برداری از این المان، کار نورپردازی آن نیز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/2452/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول