اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و پژوهشگر طب قرآنی:

تفکر در آیه 24 سوره عبس درمان بسیاری از بیماری‌های انسان است

محقق و پژوهشگر طب قرآنی گفت: اگر همه به آیه 24 سوره عبس با دید تفکر بنگریم بسیاری از مشکلات تغذیه‌ای جامعه درست شده و امروز شاهد این همه بیمار و بیماری‌های گوناگون در کشور نبودیم.

تفکر در آیه 24 سوره عبس درمان بسیاری از بیماری‌های انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جلیل بابایی در کارگاه آموزشی تغذیه و سلامتی در قرآن با موضوع افسردگی در جامعه امروز اظهار داشت: وقتی جامعه کنونی ما به سمتی سوق پیدا کند که نقش قرآن و عترت کمرنگ شود و برای ما از ائمه معصومین (ع) و بانوی دو عالم چیزی نگفته باشند و حتی خود ما هم سعی نکنیم به زندگی آنها نگاهی داشته باشیم هر روز که بگذرد وضع روحی و روانی جامعه بدتر خواهد شد.

وی با طرح این سئوال که چند درصد مردم می‌دانند که ائمه اطهار(ع)، بزرگان و نیاکان ما از چه غذاهایی استفاده می‌کرده‌اند و آنها ما را به چه چیزهایی سفارش کرده‌اند، افزود: اگر همه به آیه 24 سوره عبس با دید تفکر بنگریم، بسیاری از مشکلات تغذیه‌ای جامعه درست شده و امروز شاهد این همه بیمار و بیماری‌های گوناگون در کشور نبودیم.

محقق طب قرآنی در ادامه بحث موضوع افسردگی، ‌با اشاره به اهمیت توجه به افسردگی زمستانی گفت: در زمستان نور کم می‌شود و تجمع انسان در یک محل برای ساعات طولانی باعث زیاد شدن فکر و خیال می‌شود و علاوه بر حبس در محل، حبس فکری هم اتفاق می‌افتد، حال اگر این شرایط همراه با تغذیه بدی هم باشد و گروه ویتامین‌های B در غذا پایین بیاید، هورمون فلاتونین در خون ترشح شده و بیشترین اختلالات خلق‌ و خو ایجاد می‌شود.

وی به تغییر شیوه تغذیه،‌ ایمان و توسل به خداوند و خواندن مستمر قرآن با معانی برای بهبود افسردگی اشاره کرد و یادآور شد: برای درمان چند نکته مهم است، که اولین نکته زود بیدار شدن از خواب است، چراکه در ابتدای صبح ازت هوا پایین است و انسان اکسیژن خالص دریافت می‌کند و پیاده‌روی در این شرایط برای مغز بسیار مفید است و در زمستان هم باید ادامه یافته و خود را در خانه حبس نکنیم.

بابایی افزود: خوردن گوشت‌های سرد خصوصاً گوشت گاو و گوساله و فست‌فودها این بیماری را تشدید می‌کند و عوارض خود را بعد از مدتی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یبوست عامل اولیه بسیاری از بیماری‌های دیگر است، ادامه داد: یبوست ام‌المرض است و اگر روده‌ها خوب کار نکنند، فرد دچار عصبانیت می‌شود، اما اگر روده‌ها سالم باشند، ویتامین B تولید کرده و فرد آرام است.

استاد طب قرآنی با اشاره به اینکه دو عضو مهم برای درمان افسردگی کبد و روده بزرگ است، بیان داشت: برای پیشگیری و درمان باید از غذاهایی استفاده کنیم که اسید فولیک، آهن و امگا داشته باشند و هرگز قرص‌های اسید فولیک توصیه نمی‌شود، چراکه این قرص‌ها نه‌تنها ویتامین B را از بین می‌برند، بلکه باید میوه‌ها و سبزیجات که سرشار از ویتامین و املاح هستند، جایگزین شوند.

وی با اشاره به برخی مواد غذایی برای جلوگیری از افسردگی خاطرنشان کرد: در قرآن به انجیر و زیتون اشاره شده که این دو در رفع افسردگی بسیار نافذند، آش جو،‌ گوشت شترمرغ و شیربادام و شربت عسل، درمان قطعی افسردگی هستند و ‌استنشاق گلاب، تهیه شربت مویز و دمنوش گل زرد و نداشتن یبوست در درمان این بیماری مؤثر است.

بابایی در ادامه این برنامه آموزشی با موضوع افسردگی به مشکلاتی که برای تشکیل این کلاس‌ها و درمان بیماران از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شده اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی مسئولان نمی‌خواهند صحبت منطقی را بپذیرند.

وی افزود: ما تاکنون با روش اصلاح تغذیه چندین بیماری سرطانی و صعب‌العلاج را به کمک پروردگار و قرآن درمان کرده‌ایم و تمامی شواهد و مدارک پزشکی این بیماران حاضر است و خود آنها هم صحیح و سالم حاضرند و به زندگی خود مشغولند، اما برخی نمی‌خواهند این واقعیت‌ها را ببینند و دائماً سنگ‌اندازی می‌کنند.

این محقق قرآنی خاطرنشان کرد: ما اگر خانه به خانه هم شده برای درمان بیماری و تغییر آداب و تغذیه مردم می‌رویم و هیچ ترس و ابایی نداریم، چراکه همه فعالیت‌هایمان بر مبنای ترویج قرآن است.

انتهای پیام/89001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول