اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

وظیفه شوراها تنها تصویب مصوبات پیش‌پا افتاده نیست، مدیریت خدمات شهری است

فرماندار گچساران گفت: وظیفه شورا تنها برگزاری جلسات و پیگیری یک‌سری مصوبات پیش‌ پا افتاده نیست بلکه مدیریت خدمات شهری است.

وظیفه شوراها تنها تصویب مصوبات پیش‌پا افتاده نیست، مدیریت خدمات شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شفیعی در جلسه توجیهی ناظران انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای گچساران که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات در ایران اسلامی نشانه بلوغ و بصیرت سیاسی و اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در گچساران و بیان این‌که ناظران دیده‌بان‌های امانت‌دار مردم در انتخابات هستند، افزود: تعهد و وظیفه قانونی من به عنوان فرماندار گچساران در راستای برگزاری انتخابات امری لازم و ضروری بوده و از دیدگاه من همه کاندیداهای شرکت‌کننده در انتخابات یکسان بوده و دارای عزت و احترام هستند.

شفیعی تصریح کرد: ناظران وظیفه دارند در صورت بروز تخلفات احتمالی در انتخابات شوراهای شهر و روستا با سعه صدر مراتب تخلف صورت گرفته را به نماینده فرمانداری گزارش دهند.

فرماندار گچساران با تأکید بر این‌که نماینده فرماندار در هنگام برگزاری انتخابات نماینده دولت به شمار می‌رود، گفت: نماینده فرماندار نیز مؤظف است فرمانداری را در جریان نارسایی‌ها، گزارش‌ها و مشکلات احتمالی حوزه انتخابی قرار دهد.

شفیعی با اشاره به لزوم وجود شوراهای اسلامی شهر و روستا ابراز داشت: متأسفانه در چهار دوره گذشته عمر شورهای اسلامی شهر و روستا در کشور این مسئله برای برخی جا افتاده است که وظیفه شورا برگزاری جلسات و پیگیری یک‌سری مصوبات پیش‌ پا افتاده است.

وی مدیریت خدمات شهری را وظیفه مهم شوراها دانست و عنوان داشت: شوراها باید خدمات شهری و روستایی را در حوزه‌های برق، آب، گاز و دیگر خدمات مدیریت کند.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: امیدواریم فضای ایجاد شود تا کسانی که قوی و کاردان هستند به شوراها راه پیدا کنند و قانون نیز در عرصه مدیریت خدمات شهری توسط شوراها جا افتاده شود.

شفیعی با انتقاد از ورود برخی افراد غیر تخصصی به عرصه انتخابات شوراها گفت: فضای شوراها نباید عرصه جولانگاه عده‌ای سیاسی یا افراد اقتصادی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بعضی بازیگران و هنرمندان و کسانی که از طریق رسانه‌ها مطرح شده‌اند و در کار خود موفق هستند پا به عرصه انتخابات شوراها گذاشته‌اند که نگاه کلی به هجوم و لشکرکشی این گروه جای تأمل و تفکر دارد.

انتهای پیام/82014/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول