اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پردیس:

رد صلاحیت‏‌شدگان شوراهای بومهن و پردیس حق اعتراض دارند

فرماندار شهرستان پردیس گفت: افراد رد صلاحیت شده برای کاندیداتوری در شوراهای اسلامی بومهن و پردیس حق اعتراض دارند.

رد صلاحیت‏‌شدگان شوراهای بومهن و پردیس حق اعتراض دارند

ایرج بیگدلو امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شایعاتی در بین مردم در حال گسترش است که رد صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی در بومهن و پردیس شدت گرفته و آیا این شایعات را تأیید می‏کنید یا خیر، اظهار داشت: به هر حال، مراجع چهارگانه پاسخ‏هایی در این زمینه داده بودند و در رابطه با استعلام‏های صورت گرفته، موارد متعددی مطرح شده است.

وی تصریح کرد: موضوع رد صلاحیت شماری از کاندیداها در شهرستان پردیس مطرح شده، اما حتی اگر فردی در این مقطع هم رد صلاحیت شود، سه پله دیگر برای تجدید نظر در مورد این موضوع فرصت باقی است.

افراد رد صلاحیت شده مهلت اعتراض دارند

فرماندار شهرستان پردیس افزود: چه بسا افرادی در این مرحله تأیید صلاحیت شوند؛ ولی در مراجع بالاتر رد شوند یا کسانی در هیئت‏های اجرایی رد صلاحیت شوند؛ ولی مراجع بالاتر تأییدیه به آنان بدهند.

بیگدلو اضافه کرد: به عنوان مثال، فردی را به استناد بند (ز) ماده 29 قانون انتخابات رد صلاحیت کردیم؛ چراکه طبق ماده 29، قانون می‏گوید برای فرد باید رأی محکومیت وجود داشته باشد و یکی از منابع چهارگانه اعلام کردند که این فرد مطابق با بند (ز) باید رد صلاحیت شود.

وی تصریح کرد: ولی ممکن است این فرد به مراجع بالاتر مراجعه کند و با ارائه اسناد مثبتی، اتهام وارده را رد کرده و رأی به تأیید صلاحیت او دهند و وارد عرصه رقابت با رقبا شود و این امر منافاتی با قانون ندارد.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: مردم ایران اسلامی همیشه ثابت کرده‏اند که از شعور سیاسی بالایی برخوردار هستند و مردم همیشه جلوتر از مسئولان حرکت می‏کنند.

بیگدلو اضافه کرد: در هر برهه‏ای نقش مردم قابل تقدیر است و فتنه سال 88 را هم همین مردم ختم کردند و در 9 دی نیز مردم بودند که پاسخ دشمن را دادند.

این مسئول اضافه کرد: هیچ کس نباید این را به نام خودش بنویسد که در آن زمان تنها در میدان بوده، همه دستگاه‏ها زحمت کشیدند و مردم در حقیقت پایان‏دهنده فتنه در روز 9 دی بودند.

فرماندار شهرستان پردیس اذعان داشت: 22 بهمن سال گذشته را هم اگر به یاد بیاوریم، مشخص است که مردم چگونه در صحنه بوده‏اند.

انتهای پیام/2568/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول