اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

عملکرد برخی از دستگاه‌های کردستان مطلوب نیست

معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: عملکرد برخی از دستگاه‌های اداری در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی مطلوب نیست.

عملکرد برخی از دستگاه‌های کردستان مطلوب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن مرادی ظهر امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان به انجام تحقیقی در زمینه نحوه عملکرد ادارات و نهادهای مختلف در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی اشاره کرد و افزود: اداراتی در استان هستند که کمترین عملکرد را در زمینه ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در استان داشته‌اند.

معاون پژوهش بنیاد شهید کردستان به موانع سد راه ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در استان اشاره کرد و گفت: کمبود اعتبار، عدم همکاری نویسندگان و هنرمندان فعال در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی و نبود زیرساخت‌های مناسب در بحث راهیان نور از جمله موانع در این حوزه است.

به گفته وی، ایجاد یادمان‌های دفاع مقدس در محیط مدارس و دانشگاه‌ها، بهره‌گیری بیش از پیش از ظرفیت رسانه‌ها برای مقابله با برنامه‌های ضد فرهنگی دشمنان، نصب المان در اماکن شهادت شهدای شاخص و چاپ کتاب به زبان محلی در خصوص زندگی‌نامه شهدا و توزیع آن در بین دانش‌آموزان مدارس از جمله اقداماتی است که می‌تواند نقش قابل‌ توجهی در ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز بر راه‌اندازی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان‌های استان تاکید کرد و گفت: ترویج این فرهنگ غنی باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

قباد میمنت‌آبادی ترویج و نهادینه‌ کردن فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت آن را مهم‌ترین هدف شورا دانست و اظهار کرد: نظارت، هماهنگی و انسجام‌بخشی فعالیت‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت، ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت و مطالعه، تجزیه، تحلیل و ارزیابی عملی فرهنگ ایثار و شهادت در استان از مهم‌ترین وظایف این شورا است.

به گفته وی، بسترسازی به منظور کشف، شکوفایی و معرفی استعدادها و توانمندی‌های ایثارگران، اطلاع‌رسانی منسجم در حوزه ایثار و شهادت و اتخاذ شیوه‌های مدیریتی و تشویقی به منظور تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر وظایف اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان است.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کردستان بر برگزاری مستمر جلسات شورا تاکید کرد و افزود: پیگیری مصوبات به منظور اجرای کامل آنها نیز باید در اولویت تمام اعضای شورا قرار گرفته و در این راستا تلاش کنند.

وی تلاش در زمینه زنده نگه‌ داشتن راه و آرمان شهدا را تکلیف دانست و ادامه داد: باید با بسیج امکانات و تلاش مسئولان فرهنگ ایثار و شهادت را در استان به بهترین نحو ممکن ترویج دهیم.

استاندار کردستان نیز در این جلسه به عدم اختصاص اعتبار به برنامه‌های فرهنگی در سال 90 و 91 اشاره کرد و گفت: به علت وجود برخی از اختلافات کم‌ترین اعتباری به این حوزه اختصاص نیافت.

به گفته علیرضا شهبازی، سال گذشته اعتبارات فرهنگی کاملاً حذف و حتی یک ریال هم به این مهم اختصاص نیافت.

وی تصریح کرد:‌ وقتی اعتبار فرهنگی نداریم چگونه 20 درصد آن را به بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی اختصاص دهیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ما منکر وجود مشکلات و ضعف‌ها نیستیم ولی اقدامات انجام شده در استان نیز قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست.

وی افزود: اعتقاد داریم در انجام حرکت‌های بزرگ حتی بدون صرف هزینه‌های زیاد می‌توان موفق عمل کرد.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول