اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علت هزینه بالای شرکت هنرمندان و عدم حمایت مسئولان

آثار شاخصی برای نمایشگاه سن پطرزبورگ گزینش نشده است

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفـت: به علت هزینه بالای شرکت هنرمندان و عدم حمایت میراث فرهنگی و استانداری در نمایشگاه سن پطرزبورگ هنرمندان فاخر عرصه صنایع دستی برای شرکت در آن اعلام آمادگی نکردند.

آثار شاخصی برای نمایشگاه سن پطرزبورگ گزینش نشده است

غلامعلی فیض‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سال گذشته استاندار در سفری که به سن پطرزبورگ داشتند تصمیم به برگزاری یک نمایشگاه از آثار هنرمندان اصفهانی در سن پطرزبورگ گرفتند.

وی افزود: این نمایشگاه قرار بود اواخر اردیبهشت ماه برگزار ‌شود و حدود هفت هنرمند عرصه میناکاری، قلمزنی، خاتم سازی و قلمکاری در این نمایشگاه حضور به هم می‌رسانند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: این نمایشگاه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در سن پطرزبورگ و همچنین خواهرخواندگی این دو شهر برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بلیط رفت و برگشت این سفر بر عهده خود هنرمندان است و هنرمندان هم حق فروش آثار خود را در نمایشگاه سن پطرزبورگ ندارند، استقبال از این نمایشگاه توسط هنرمندان زیاد نبود، زیرا هزینه سنگینی را برای آنها رقم می‌زد.

فیض‌اللهی ادامه داد: انتظار می‌رفت که استانداری و میراث فرهنگی اصفهان از شرکت کنندگان در این نمایشگاه حمایت کنند و هنرمندان فاخر را در این نمایشگاه شرکت دهند، اما این نمایشگاه با وجود اینکه پیشنهاد استاندار بود از جانب آنها حمایت نشد.

وی گفت: در این نمایشگاه تنها هنرمندانی حضور دارند که توانایی پرداخت هزینه این نمایشگاه را داشتند و به همین دلیل نظارت خاصی روی آثار آنها صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان ادامه داد: انتظار می‌رفت برای این نمایشگاه که در شهر هنری و فرهنگی همچون سن پطرزبورگ که دارای موزه متروپل بزرگ‌ترین موزه جهان است، برگزار می‌شود آثار بهتری انتخاب شود و هنرمندان شاخص‌تری گزینش شوند، اما عدم حمایت استانداری مانع این کار شد.

وی از برگزاری نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی در خردادماه در تهران خبر داد و گفت: نمایشگاه صنایع دستی تهران به دلیل برگزاری انتخابات از 20 خردادماه برگزار می‌شود و اتحادیه صنایع دستی اصفهان مسئولیت برگزاری آن را بر عهده دارد.

انتهای پیام/63019/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول