اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری چابهار:

نقش مردم در شکل‌گیری ساختارهای فرهنگی انکارناپذیر است

رئیس دادگستری چابهار گفت: برای دستیابی به اهداف پیشگیری از وقوع جرم و شکل‌گیری ساختارهای فرهنگی، مردم نقش مهمی دارند.

نقش مردم در شکل‌گیری ساختارهای فرهنگی انکارناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حمیدرضا سلیمانی ظهر امروز در نخستین کارگاه علمی، کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، سرباز، کنارک و بخش دشتیاری که با مشارکت دستگاه‌های عضو شورای پیشگیری در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد اظهار داشت: امروزه با توجه به وسعت جامعه و جمعیت کشور، پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری در جامعه به تنهایی از توان قوه قضاییه به عنوان متولی این امر خارج بوده و فقط در صورت همدلی سه قوا می‌توان انتظار کمرنگ شدن وقوع جرم در جامعه را داشت.

وی افزود: برگزاری این چنین کارگاه‌های علمی و کاربردی با افزایش سطح اطلاعات مسئولان می‌تواند زمینه‌های وقوع جرم و بزهکاری‌های اجتماعی را به صورت علمی در سطح جامعه کاهش که این امر درصد بالایی از توان دستگاه قضایی را که قبلاً صرف برخورد با بسترهای جرم می‌شد را به سمت و سوی پیشگیری هدفمند، هدایت می‌کند.

رئیس دادگستری چابهار عنوان کرد: باید به این نگاه برسیم که زندان فقط مکانی برای طرد افرادی است که وجود آنها برای امنیت جامعه مضر بوده و نباید سرنوشت تمام افرادی را که مرتکب جرمی شده‌اند و به عنوان سرمایه‌های انسانی کشور محسوب می‌شوند به زندان ختم کرد که این دید غیر علمی سبب افزایش شدید میزان زندانیان در زندان‌های کشور شده است.

سلیمانی ادامه داد: دید غالب بر این بوده که با زندان رفتن مجرمان می‌توان آنان را اصلاح کرد، اما در عمل علاوه بر این که این امر موجب اصلاح فرد نشده بلکه با ورود فرد به محیط زندان، دچار آفت‌های مختلفی نیز شده که تبعات آن پس از خروج از زندان به متن جامعه و خانواده نیز منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مهم مردم در شکل‌گیری ساختارهای فرهنگی و دستیابی به اهداف پیشگیری از وقوع جرم گفت: تجربه نشان داده هر کاری از مردم آغاز نشود، ابتر و بدون نتیجه خواهد ماند و به همین سبب نهادینه‌سازی امور باید با استفاده از ظرفیت‌های مردمی انجام شود.

رئیس دادگستری چابهار در ادامه با تشکر و قدردانی از زحمات فرماندار چابهار که زمینه برگزاری نخستین کارگاه علمی، کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، سرباز، کنارک و بخش دشتیاری را فراهم کرده افزود: به طور حتم بدون حمایت‌های فرماندار چابهار برگزاری این کارگاه با این کیفیت امکان‌پذیر نبود.

سلیمانی اذعان داشت: در آینده نزدیک برگزاری سایر کارگاه‌های علمی، کاربردی به صورت چرخشی در سایر شهرستان‌های جنوبی خواهد بود تا اعضای شورای حفاظت اجتماعی شهرستان‌ها نیز از نزدیک و به صورت مستمر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/75002/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول