اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان اعلام کرد

تولید 67 درصد محصولات کشاورزی دامی کرمان در منطقه جنوب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان با سطح زیرکشت حدود 242 هزار هکتار، 29 درصد سطح زیرکشت و حدود 67 درصد تولید محصولات کشاورزی و دامی استان کرمان را داراست.

تولید 67 درصد محصولات کشاورزی دامی کرمان در منطقه جنوب

مجید درینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: جنوب کرمان با وسعتی معادل 40 هزار کیلومتر مربع جزئی از ناحیه جنوب شرقی ایران از شمال به شهر کرمان از جنوب به باتلاق جازموریان و استان هرمزگان از شرق به استان سیستان و بلوچستان و بم و از غرب به شهرستان بافت و قسمتی از استان هرمزگان محدود شده است.

وی افزود: از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که بر این پدیده‌های اقلیمی این منطقه به ویژه بارندگی و دما تأثیر فاحش دارد، اختلاف شدید ارتفاع است که از 369 متر در کناره‌های هامون چاله جازموریان تا ارتفاعات بیش از 3 هزار 886 متری قله بحر آسمان متغیر است.

درینی تصریح کرد: ویژگی‌های مهم این منطقه شیب تند کوهستان‌ها در بخش شرقی و شیب نسبتا ملایم در قسمت شمال و غربی آن است و این وضعیت بر حرکت‌های صعودی جریانات مرطوب و بارندگی در مناطق مختلف تأثیر دارد.

وی خاطر نشان کرد: تولید بیش از 4 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی شامل 85 گونه محصول زراعی و باغی با کیفیت مطلوب و زمینه مساعد برای افزایش سطح زیرکشت به 580 هزار هکتار و رسیدن به حجم تولید در افق 1400 به بیش از سه برابر وضعیت موجود در واقع این ظرفیت توسعه در کمتر جایی از کشور فراهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: این منطقه با سطح زیرکشت حدود 242 هزار هکتار 29 درصد سطح زیرکشت و حدود 67 درصد از تمام تولید محصولات کشاورزی و دامی استان و حدود چهار درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده و به تنهایی در 10 محصول کشاورزی رتبه نخست تا سوم را در سطح زیر کشت کشور دارا است.

وی اذعان داشت: منطقه زرخیز جنوب کرمان در بسیاری از محصولات از نظر میزان تولید در واحد سطح دارای رکوردهای جهانی است و از این نظر از محدود مناطق کشور و بلکه جهان به شمار می‌آید که در یک سال زراعی می‌توان دو تا سه تاریخ سیب‌زمینی، پیاز، خیارسبز، هندوانه، گوج‌ فرنگی، ذرت و ... کاشت و برداشت کرد.

درینی افزود: جنوب کرمان مهم‌ترین منطقه در کشور است که عرضه و تقاضای سیب‌زمینی و پیاز طرح استمرار را کنترل کرده و آینده درخشانی را در صادرات غیرنفتی کشور نوید می‌دهد.

انتهای پیام/2655/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول