اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه کفاش و کفش‌فروش همدان:

گرانی دلار به نفع تولید داخل تمام شد/ کفش ایرانی بر کفش چینی غلبه کرد

رئیس اتحادیه کفاش و کفش‌فروش همدان گفت: با توجه به شرایط اعمال تحریم علیه ایران و گرانی کالای خارجی مردم از کفش‌های تولیدات داخل استقبال می‌کنند.

گرانی دلار به نفع تولید داخل تمام شد/ کفش ایرانی بر کفش چینی غلبه کرد

احمد گازرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه اتحادیه کفاش و کفش‌فروش همدان تعداد 620 واحد صنفی فعال دارد اظهار داشت: اعضای اتحادیه را کیف‌فروش، کفش‌فروش، تولیدی کیف و کفش، فروشنده لوازم کیف و کفش و خراز کمربند تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ورود کفش چینی نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر شده است، افزود: دلیل کاهش کفش چینی و در کل کالای خارجی به کشور مربوط به افزایش قیمت دلار است.

رئیس اتحادیه کفاش و کفش‌فروش همدان اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز و خصوصاً دلار و به تبع آن گرانی کالای خارجی مردم رغبتی برای خرید کالای گران خارجی ندارند و به سمت استفاده از کالای داخلی روی آوردند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری بیش از 60 درصد کالاهای صنف کفاش و کفش‌فروش ارائه شده در بازار تولید داخل و کمتر از 40 درصد خارجی بود.

گازرانی با بیان اینکه تحریم‌ها به رونق محصولات تولید داخلی کمک کرد ابراز داشت: با توجه به اعمال تحریم از سوی غرب علیه نظام اسلامی و عدم ورود کالای خارجی و افزایش قیمت این کالاها مردم از کالای ایرانی که کیفیت خوبی دارد استقبال کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کارخانه‌های بزرگ تولید کفش مانند گذشته فعال نیستند خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر کارگاه‌های کوچک تولید کیف و کفش بسیار خوب فعالیت کردند و موفق به جذب بازار به سمت کالای ایرانی شدند.

رئیس اتحادیه کفاش و کفش‌فروش همدان ادامه داد: مردم نسبت به کالاهای تولید داخلی تعصب دارند و هر چقدر که شرایط بازار سخت شود مردم گرایش به استفاده از محصولات تولید داخلی را پیدا می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تولیدکنندگان بزرگ کفش داخلی تبریز، مشهد، قم و تهران هستند گفت: تولید کفش همدان از جایگاه مطلوبی در کشور برخوردار است و می‌توان گفت که همدان جزء 10 شهر تولیدکننده کفش در کشور است. 

گازرانی ادامه داد: همدان در تولید کفش در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته اما در کل در بازار تولید کفش ضعیف بوده و این در حالی است که همدان یک شهر شناخته شده در عرصه چرم است.

وی افزود: به منظور رونق تولید کفش همدان نیازمند حمایت دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش از صنعت هستیم که می‌تواند به اشتغالزایی و ارزش افزوده کمک شایانی کند.

رئیس اتحادیه کفاش و کفش‌فروش همدان با بیان اینکه رد حال حاضر تعداد 65 واحد تولیدی کفش زنانه و 10 واحد تولیدی کفش مردانه در همدان فعالیت می‌کنند بیان داشت: در تولیدی‌های بزرگ تعداد 40 نفر و در تولیدی‌های کوچک تعداد سه تا پنج نفر اشتغال دارند.

وی اضافه کرد: تولیدات کفش همدان به شهرهای همجوار و استان‌های تهران و مشهد صادر می‌شود و در حال حاضر به خارج از کشور از همدان کفش صادر نمی‌شود.

گازرانی در ادامه گفت: یک کفش‌دوز می‌تواند برای تعداد پنج نفر ایجاد اشتغال کند و اگر تولیدکنندگان کوچک و ضعیف حمایت شوند خیلی بهتر از کارخانجات بزرگ در راستای توسعه اقتصادی و افزایش نرخ اشتغال موثر خواهد بود.

وی اذعان داشت: یکی از مشکلات اساسی در بازار نوسانات قیمت‌ها است که هر روز نسبت به روز گذشته متفاوت است و قیمت‌گذاری در تهران انجام می‌شود و مسئولان باید راهکاری برای تثبیت قیمت کالاها بیابند. 

رئیس اتحادیه کفاش و کفش‌فروش همدان افزود: سال گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت برای مساعدت به اعضای اتحادیه تسهیلاتی را از طریق سیستم بانکی در اختیار واحدهای صنفی قرار داد.

وی اضافه کرد: اعضای اتحادیه کفاش و کفش‌فروش هیچ کدام زیر پوشش بیمه نیستند البته شرکت بیمه هم شرایط خود را برای بیمه کردن دارد که تلاش می‌کنیم شرایط بیمه‌گذار را تأمین کنیم.

انتهای پیام/89019/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول