اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سردشت خبر داد

تصویب 700 طرح توسعه کشاورزی در سردشت

فرماندار سردشت گفت: 700 طرح توسعه کشاورزی در سردشت به تصویب رسیده است.

تصویب 700 طرح توسعه کشاورزی در سردشت

ذبیح‌الله کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در شهرستان سردشت یک هزار و پنج طرح با اعتبار 27 میلیارد تومان به کار گروه توسعه کشاورزی بردیم که از این میزان 700 طرح مورد تصویب کار گروه توسعه کشاورزی استانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان سردشت فقط بانک کشاورزی بانک عامل هست، خاطرنشان کرد: تا کنون حدود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در این زمینه پرداختی داشتیم.

کاظمی افزود: طرح‌های توسعه کشاورزی در زمینه باغبانی، حوزه آب ‌و‌ خاک، دامپروری به ویژه تولید زنبور عسل و احداث مرغداری و تشکیل کارگاه بسته‌بندی سماق است.

وی با بیان اینکه حدود 20 روز پیش این کار‌گروه با رکود مواجه شد و علت آن هم این بود که بانک اعلام کرده‌ بود اعتبارات برای سال جاری جذب شده ‌است و دیگر پرونده‌ای پذیرفته نمی‌شود، افزود: در سفر ریاست جمهور به استان دوباره اعتبارات تصویب شده‌ و فعلاً منتظر اعلام پاسخ در این زمینه هستیم تا این تسهیلات دوباره پرداخت شود و ما بتوانیم پرونده جدید در این زمینه بپذیریم.

کاظمی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد شهرستان سردشت، خاطرنشان کرد: انگور سیاه محصول منحصر به فرد سردشت است که اگر در این قسمت توسعه داشته‌ باشیم در بحث صادرات می‌توانیم به خوبی وارد عمل شویم و سماق هم محصول منحصر به فرد سردشت است که گسترش کشت این محصول را نیز در دستور کار داریم تا شاهد صادرات این محصول به ترکیه و عراق باشیم.

وی گفت: در تلاش هستیم صنایع تبدیلی از جمله بخش فرآوری انگور را به بخش خصوصی واگذار کنیم و در زمینه فرآوری آن اقدام کنیم و بخش فرآوری قارچ و توسعه توت‌فرنگی در برنامه توسعه کشاورزی سردشت قرار دارد.

کاظمی اظهار داشت: سردشت از شهر‌های برتر استان در جذب اعتبارات در زمینه کشاورزی است.

انتهای پیام/61001/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول