اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگان خبر داد

اجرای 250 برنامه فرهنگی در شهرستان کنگان

فرماندار کنگان از اجرای 250 برنامه فرهنگی در شهرستان کنگان خبر داد.

اجرای 250 برنامه فرهنگی در شهرستان کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان عباس تبرکی صبح امروز در نشست فعالان مذهبی کنگان اظهار داشت: ترویج فرهنگ اصیل ارزشی و دینی در جامعه امری مهم است و همه مردم و مسئولان باید در این مسیر گام بردارند.

وی افزود: تقویت مساجد و افزایش امکانات و تجهیزات این اماکن در دستور کار قرار دارد و باید در این عرصه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

فرماندار کنگان با بیان اینکه مساجد محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستند، خاطر نشان کرد: باید نسبت به تقویت مساجد اهتمام ورزیم و موجبات جذب جوانان به این اماکن را فراهم کنیم.

تبرکی تصریح کرد: مسئولان تبلیغات اسلامی در چند سال اخیر در راستای جذب جوانان به سمت مساجد همت خوبی داشته‌اند و شاهد موفقیت‌های خوبی نیز هستیم.

فرماندار کنگان از اجرای 250 برنامه فرهنگی در شهرستان کنگان خبر داد و گفت: در 2 ماه نخست امسال تعداد 250 برنامه و ویژه برنامه به مناسبت‌های مختلف در این شهرستان برگزار شده و در ایام فاطمیه اول و دوم و همچنین در ایام ولادت حضرت فاطمه(س) شاهد برگزاری این برنامه‌ها هستیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان نیز افزود: ظرفیت واقعی مساجد از ظرفیت بالفعل آنها بسیار بیشتر است و جلب مشارکت جوانان در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های اجرایی،‌ در حضور پررنگ نسل جوان در مساجد، بسیار مؤثر واقع می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی گفت: مساجد باید کارکرد اصلی خود را بیابند و به صورت محور غالب فعالیت‌های فرهنگی، دینی، اجتماعی و ورزشی، مطرح باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان افزود: مساجد از نظر فرهنگی به صورت مهم‌ترین پایگاه فعالیت‌های دینی در فضای جامعه تأثیر عمیق و ژرف داشته، معادلات فرهنگی اطراف خویش را به سود عبودیت الهی تغییر می‌دهند و این امر در صورتی است که مدیران مساجد به ویژه روحانیون به خوبی از جایگاه معنوی مسجد در مسیر بایسته آن سود جویند.

وی به اهمیت کانون‌های فرهنگی مساجد اشاره کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی و تبلیغی مساجد تاثیر مهمی در بنیان‌گذاری فرهنگ جامعه دارند.

اهرمی عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و تبلیغی مساجد برای اقشار مختلف مردم اهمیت بسیاری دارند و جوانان باید با حضور در کانون‌های مساجد با فرهنگ غنی اسلامی آشنا شوند.

این مسئول تصریح کرد: روحانیون فعال در کانون‌های فرهنگی و تبلیغی مساجد نیز باید خود را به سلاح معرفت و استدلال مجهز کنند و با این روش جوانان را به سمت مسجد سوق دهند.

اهرمی گفت: یکی از معضلات جوانان متدین آن است که دغدغه‌های فراوان معنوی دارند که اگر راهنمایی نشوند دچار افراط و تفریط شده، گاهی به انحراف کشیده می‌شوند که شما مسئولان کانون‌ها سعی کنید با ایجاد کتابخانه و نوارخانه دینی و با حفظ دقیق حدود شرعی و سایر برنامه‌ها دینی و مذهبی که با حمایت ادارات متولی فرهنگ جامعه انجام می‌شود زمینه هدایت و رشد معنوی گروهی را فراهم سازید.

انتهای پیام/2451/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول