اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل خبر داد

پوشش 100 درصدی جاده‌های استان به آنتن تلفن همراه / 320 روستا از اینترنت پرسرعت برخوردارند

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: تمام جاده‌های اصلی استان اردبیل زیر پوشش تلفن همراه قرار دارند.

پوشش 100 درصدی جاده‌های استان به آنتن تلفن همراه / 320 روستا از اینترنت پرسرعت برخوردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور محمدحسینی ظهر امروز در آستانه روز جهانی ارتباطات و اطلاعات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعار امسال اتحادیه جهانی افزایش ایمنی جاده‌ها با کمک فناوری‌های جدید اطلاعاتی است که در این باب ما علاوه بر راه‌اندازی سایت‌های مختلف BTS در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان سعی کردیم در تامین زیر‌ساخت برقراری دوربین‌های نظارتی و کنترل آنلاین جاده‌ها کمک‌کار دستگاه‌های دیگر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر خودروها اعم از سنگین و سبک به دستگاه‌های GPS مجهز باشند می‌توانند از سایر زیر‌ساخت‌های مخابراتی اعم از فیبر نوری و سایت‌های BTS استفاده کنند و از آن جمله می‌توان فعال شدن سیستم هوشمند پیش‌گو را نام برد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل یادآور شد: با بهره‌گیری از این سیستم و همچنین نصب بیلبوردهای اطلاع‌رسانی رانندگان از وضعیت جاده‌ها اعم از ترافیک، تصادف، پیچ خطرناک، لغزندگی جاده و ... آگاه شده و با احتیاط بیشتر اقدام به رانندگی خواهند کرد.

نگهداری سایت BTS هزینه‌های کلانی را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدحسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزارت ارتباطات هم به شرکت مخابرات و هم ایرانسل نظارت می‌کند، گفت: بحث نظارت بر ایرانسل‌ بر عهده مخابرات نیست بلکه ما به همراه این شرکت زیر نظر وزارت ارتباطات به فعالیت خود ادامه می‌دهیم اما وظیفه و رسالتی که بر عهده ماست بسیار سخت و سنگین است.

این مسئول عنوان کرد: نگهداری آنتن‌های BTS بسیار سنگین‌تر از نصب و راه‌اندازی آنهاست و گاه ما در نقاطی این سایت‌ها را راه‌اندازی کردیم که در‌آمد چندانی برای مخابرات به همراه ندارد به حدی که ما در این زمینه به مرحله ضرر‌دهی رسیده‌ایم.

راه‌اندازی ADSL در روستاهایی که کمتر از 35 متقاضی دارند به صرفه نیست

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل با اشاره به اینکه در حال حاضر 320 روستای استان به اینترنت پر‌سرعت متصل شده است، بیان داشت: به هیچ‌وجه صرف نمی‌کند در روستاهایی که کمتر از 35 متقاضی نصب ADSL دارند ما بخواهیم چنین سیستمی را راه‌اندازی کنیم.

محمدحسینی با یادآوری اینکه شعار ما در سال جاری هر خانه یک ADSL است، افزود: ما تاکنون 25 هزار واگذاری ADSL را در سطح استان شاهد بودیم که تنها در سال گذشته این واگذاری‌ها به 14 هزار مورد رسیده است.

وی تصریح کرد: برای تحقق شعار امسال ما اگر تعداد مشترکان تلفن ثابت را که 400 هزار مشترک است در ابعاد خانوار 300 هزار خانواده لحاظ کنیم باید این میزان خانواده در استان اردبیل به مشترکان ADSL‌ ما اضافه شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل ادامه داد: ما تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای دسترسی به این سیستم را مهیا کردیم و هیچگونه مشکل و محدودیتی در واگذاری ADSL و سرویس‌های مختلف آن نداریم.

محمدحسینی گفت: یکی از شیوه‌های بهره‌برداری از این سیستم اتصال به شبکه‌های اینترنتی است در حالی که خانواده‌ها می‌توانند از سرویس اینترانت ‌سایت‌های خصوصی سازمان‌های دولتی که به صورت VPN سرویس می‌دهند استفاده کرد.

ارائه سرویس تلویزیون کابلی امسال امکان‌پذیر نخواهد شد

وی با بیان اینکه امسال قطعاً سرویس تلویزیون کابلی با توجه به مهیا نبودن زیر‌ساخت‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود، تاکید کرد: از سال‌های آینده می‌توانیم این سرویس را به صورت فراگیر ارائه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل در پایان سخنان خود در خصوص فعالیت 92 سایت دیتا نیز یادآور شد: در کل استان پهنای باند ورودی ما سه STM1 است که به نظر می‌رسد مسیر ورودی این پهنای باند را می‌توان گسترش داد.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول