اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قزوین خبر داد

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها از طریق دفاتر پیشخوان

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قزوین گفت: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت در شهرها و مراکز ict روستایی سطح استان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها از طریق دفاتر پیشخوان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید جمال‌الدین حسینی در نخستین جلسه ستاد برگزاری انتخابات همزمان یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات سال جاری از ماه‌های پایانی سال گذشته آغاز شد که با همکاری دستگاه‌های اجرایی مسئول در برگزاری انتخابات آسیب‌شناسی انتخابات دوره‌های قبل انجام شده و در حال حاضر استان قزوین آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات را دارد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در این راستا صورت گرفت برگزاری نخستین همایش توجیهی و آموزشی در زمینه انتخابات به میزبانی استان قزوین بوده که با مشارکت استان‌های البرز، قزوین، زنجان و گیلان انجام شد.

این مسئول اضافه کرد: با تلاش‌هایی که برای برگزاری این همایش صورت گرفته رضایت نسبی فرمانداران و بخشداران شرکت‌کننده در این همایش فراهم شد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری تصریح کرد: آموزش کارشناسان دفاتر فناوری اطلاعات و کارشناسان انتخابات نیز از دیگر اقدامات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات پیش رو بوده که در حال حاضر در حال اجرا است.

به گفته حسینی تمام دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس قانون موظف هستند در تأمین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات با ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: تأمین صندوق‌های اخذ رأی، خودرو و رایانه به تعداد لازم، تمهیدات مناسب برای انتقال صندوق ها از مناطق روستایی و دور‌افتاده و آموزش نیروها از دیگر برنامه‌هایی است که اجرایی می‌شود.

این مسئول یادآور شد: ثبت نام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از 26 فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه جاری به مدت یک هفته در استان قزوین انجام می شود.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی استان قزوین نیز در این جلسه با اشاره به نقش هیئت امنا در انتخابات اظهار داشت: هیئت امنا از جایگاه ویژه‌ای در انتخابات برخوردار است، زیرا از جمله وظایف هیئت امنا انتخاب افرادی است که امانتدار و متعهد هستند تا اعتماد مردم نیز جلب شود.

حجت‌الاسلام علی قابل افزود: با توجه به این که در 24 خرداد ماه سال جاری دو انتخابات به صورت همزمان برگزار می‌شود و به تبع آن تشکیل دو هیئت ضروری است، باید دقت شود فردی به صورت مشترک در هر دو هیئت حضور پیدا نکند.

به گفته وی تمام نیازهای هیئت‌های نظارت باید به موقع تأمین شود تا کارها دچار توقف نشود.

این مسئول خاطر نشان کرد: نظارت بر نحوه تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و طرفداران آن‌ها در استان و نیز شوراهای اسلامی از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رئیس هیئت نظارت و بازرسی استان قزوین با تأکید بر نحوه جابجایی صندوق‌های اخذ رأی گفت: در جابه‌جایی صندوق‌های اخذ رأی باید نهایت دقت به عمل آید و با نظارت فرمانداران با تأمین مأموران امنیتی و انتظامی تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

انتهای پیام/77001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول