اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان:

گسترش دفاتر پیشخوان خدمات دولت، لازمه تحقق دولت الکترونیک است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان گفت: گسترش دفاتر پیشخوان خدمات دولت، لازمه تحقق دولت الکترونیک است.

گسترش دفاتر پیشخوان خدمات دولت، لازمه تحقق دولت الکترونیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، علی اباذری اظهار داشت: در راستای تحقق دولت الکترونیک، دفاتر پیشخوان توسعه می‌یابد.

وی با بیان اینکه با عنایت به اصل 44 قانون اساسی و قوانین موضوعه، آئین‌نامه دفاتر پیشخوان خدمات دولت به تصویب رسیده است، ابراز داشت: در اوایل سال 1388، تشکیلات دفاتر پیشخوان خدمات دولت به استانداری هر استان محول شد.

معاون توسعه و مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان ابراز داشت: راه‌اندازی دفاتر پیشخوان خدمات دولت باعث کاهش هزینه سوخت، کاهش آلودگی هوا، کاهش تردد غیرضروری و کاهش ترافیک، صرفه جویی در وقت، افزایش سطح آگاهی جامعه، اشتغال نیروهای متخصص و عدم نیاز به رفت و آمد مردم، کاهش تصادفات و کاهش مشکلات اداری  اکثر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی می‌شود.

اباذری بیان داشت: دولت برای گسترش بخش فناوری اطلاعات و پیشبرد اهداف دولت الکترونیک و بهره بردن از توانایی‌ها و تخصص مردم از این سامانه، تمام سعی و تلاش خود را انجام داده و به جای دایر کردن نمایندگی نهادها، ادارات وارگان‌ها، دفاتر خدمات دولت الکترونیک را گسترش داده و مردم را برای استفاده از این پتانسیل موجود تشویق و ترغیب می‌کند.

وی ادامه داد: با گسترش دفاتر در روستاهای دور افتاده، مردم برای انجام امورات اداری نیاز به آمدن به شهرها ندارند که این امر علاوه بر موارد فوق‌الذکر باعث افزایش تولید نیز می‌شود.

اباذری با بیان اینکه گسترش دفاتر پیشخوان خدمات دولت ، لازمه تحقق دولت الکترونیک است، تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای سال 88 تعداد 64 دفتر به پیشخوان دولت تبدیل و زیرنظر استانداری آغاز به فعالیت کردند و در فراخوان سال 90 تعداد 40 دفتر  و درسال 91 نیز تعداد 9 نمایندگی بیمه خدمات درمانی و باجه‌های مخابراتی به این دفاتر اضافه شد.

وی ادامه داد: برای رفاه بیشتر مردم شریف استان هرمزگان، با استفاده از نیازسنجی که توسط استانداری و فرمانداری‌های تابعه به عمل آمد در مورخ 2/11/91 فراخوانی منتشر و تعداد 24 دفتر با کسب بیشترین امتیاز به دفاتر قبلی اضاف شد؛ از این تعداد هشت دفتر در شهر بندرعباس، 11 دفتر در شهرهای دیگر و پنج دفتر در روستاها ثبت نام به عمل آمد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان در پایان بیان داشت: این افراد تا یک هفته وقت دارند نسبت به تکمیل پرونده و 45 روز پس از آن نسبت به دایر نمودن دفاتر خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/2310/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول