اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

توسعه روابط هند و ایران، راهی برای تسهیل تجارت در شرایط تحریم است

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: در شرایطی که تجارت با ارزهای بین‌المللی برای ایرانیان دشوار است، افزایش رابطه ایران و هند گامی در راستای تسهیل تجارت است.

توسعه روابط هند و ایران، راهی برای تسهیل تجارت در شرایط تحریم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان، رییس اتاق اصفهان در نشست بررسی فرصت‌های تجاری اصفهان و هندوستان با حضور هیئت تجاری دوازده نفری هند و جمعی از فعالان اقتصادی استان اظهار کرد: ایران و هندوستان همواره به عنوان دو کشور تأثیرگذار دارای روابط دیرینه فرهنگی و اقتصادی می‌باشند و تقویت روابط می‌تواند به اقتصاد دو کشور در شرایط فعلی کمک کند.

خسرو کسائیان با اشاره به مصوبه اخیر مجلس هندوستان با موضوع تسهیل تجارت با ایران گفت: در شرایطی که تجارت با ارزهای بین‌المللی برای ایرانیان دشوار است، می‌توان از این تعاملات بهره کافی و وافی را برد.

وی محصولات پایین دستی نفت و پتروشیمی را یکی از زمینه‌های همکاری اقتصادی دو طرف برشمرد و گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و مقرون به صرفه بودن صادرات، فرصت‌های بی‌بدیلی برای بخش‌های مختلف اقتصادی برای افزایش سطح مبادلات به وجود آمده است.

وی صادرات مجدد کالاهای هندی را یکی از پیشنهادات خود به هیئت تجاری هندی اعلام کرد و گفت: استان اصفهان در حال حاضر در کشورهای همسایه ایران دارای روابط اقتصادی فعالی است و می‌تواند از این فرصت برای صادرات مجدد کالاهای هندی استفاده کند.

معاون وزیر بازرگانی هندوستان در این نشست گفت: دو دولت ایران و هندوستان دارای ارتباطات عمیقی از گذشته‌های دور می‌باشند.

وی هدف از سفر هیئت تجاری هندوستان به اصفهان را توسعه روابط اقتصادی در بخش‌هایی مانند فولاد، نساجی، فناوری اطلاعات، الکترونیک، انرژی و پتروشیمی برشمرد و گفت: بر پایی گفت‌و‌گوهای تجاری دو طرف می‌تواند زمینه برقراری و یا توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور را فراهم سازد.

وی به نقل از معاون بانک مرکزی هند گفت: ایران در تعاملات اقتصادی دارای اعتبار 3 میلیارد دلاری از محل فروش نفت است که شرکت‌های ایرانی می‌توانند به دلیل مشکلات انتقال وجه از این اعتبار جهت خرید کالا و ماشین آلات استفاده کنند.

وی توسعه همکاری در بخش‌های نساجی، فولاد و گردشگری را از جمله مهم‌ترین محورهای اعزام این هیئت به ایران برشمرد و گفت: موسسه همکاری‌های اقتصادی با ایران در هندوستان آماده تعامل با فعالان اقتصادی ایرانی است.

رسول محققیان مدیر شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در این جلسه گفت: نقطه آغازین هر رابطه تجاری برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی و بازرگانی دو طرف است.

وی از آمادگی استان اصفهان در برگزاری نمایشگاه توانمندی صنعت هندوستان خبر داد و گفت: تولیدکنندگان هندی می‌توانند در نمایشگاه‌های استان اصفهان پاویون ویژه تشکیل دهند.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه نساجی هند در اصفهان می‌تواند به عنوان نخستین گام در این زمینه قلمداد شود.

گفتنی است که در پایان دو طرف در میزهای فولاد، نساجی، انرژی، الکترونیک و فناوری اطلاعات به مذاکره پرداختند.

انتهای پیام/2301/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول