اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین خبر داد

احداث آبشخور در زیستگاه‌های حیات وحش قزوین

محیط زیست استان قزوین گفت: برای تأمین آب حیات وحش مناطق شکار و تیراندازی آوج و الموت این اداره کل اقدام به احداث آبشخور در زیستگاه‌های حیات وحش می‌کند.

احداث آبشخور در زیستگاه‌های حیات وحش قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، علی‌آقا فرهادی اظهار داشت: به دلیل کاهش میزان بارندگی در سال اخیر و بروز خشکسالی در بسیاری از مناطق، احیای چشمه‌ها و تأمین آبشخورها در مناطق زیر نظر این نهاد امری ضروری به نظر می‌رسد.

فرهادی با اشاره به وجود 15 آبشخور در منطقه حفاظت شده باشگل و تأمین آب جانوران این منطقه، افزود: بروز مشکل خشکسالی در مناطقی همچون آوج و الموت که دارای گونه‌های همچون قوچ، میش، کل و بز است، یک مشکل جدی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین در راستای حفاظت و حمایت از این گونه‌های جانوری در آینده‌ای نزدیک نسبت به احیای چشمه‌ها و تهیه آبشخورهای مصنوعی اقدام می‌کند.

این مسئول با اشاره به احتمال نزدیک شدن جانوران به مناطق مسکونی در بخش‌هایی که گونه‌های جانوری با کمبود آب مواجه هستند، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده این جانوران، اداره کل حفاظت محیط زیست استان را در راستای حفظ این گونه‌ها یاری کنند.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول