اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خبر داد

توزیع 1400 قلم کالای فرهنگی بین زلزله‌زدگان زهان

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از توزیع یک‌هزار و 400 قلم کالای فرهنگی بین زلزله‌زدگان بخش زهان خبر داد.

توزیع 1400 قلم کالای فرهنگی بین زلزله‌زدگان زهان

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محمد درویشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: یکی از وظایف ذاتی هلال‌احمر امداد و نجات و ارائه خدمات بشردوستانه است.

وی گفت: هلال‌احمر طبق اصول هفت‌گانه‌ای که دارد همواره در حوادث و صحنه‌های مختلف به اقشار مختلف جامعه خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از توزیع یک‌هزار و 400 قلم کالای فرهنگی بین زلزله‌زدگان روستای زهان خبر داد و افزود: مرحله نخست توزیع کالای فرهنگی بین زلزله‌زدگان آغاز و کالاهایی نظیر مفاتیح، سجاده نماز، قرآن، مهر و چادر، چراغ قوه و بروشور فرهنگی بین زلزله‌زدگان توزیع شد.

درویشی همچنین به نصب یک‌هزار و 500 تخته چادر در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و  یادآور شد: در مراحل دیگر و طی چند روز آینده تعداد کالاهای فرهنگی بیشتری بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

*نقش هلال‌احمر در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان بسیار پررنگ است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر خراسان‌جنوبی نقش سازمان هلال‌احمر در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان را بسیار پررنگ دانست و گفت: اعضای هلال‌احمر و امدادگران زودتر از مردم منطقه در صحنه حاضر و به مصدومان امدادرسانی کردند.

درویشی افزود: مردم مناطق زلزله‌زده با ابراز رضایت‌مندی کامل از امدادگران هلال‌احمر، حضور به موقع امدادگران در صحنه را سبب کاهش آلام مصدومان و امدادرسانی سریع به آنها دانستند.

*نقش هلال‌احمر نقش فرشتگان ناجی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر خراسان‌جنوبی، نقش هلال‌احمر را همچون نقش فرشتگان ناجی دانست و تصریح کرد: حضور امدادگران هلال‌احمر آرامش و تسکینی برای آسیب‌دیدگان است.

وی با اشاره به اینکه برخی از امدادگران از زمان وقوع زلزله تاکنون بطور شبانه‌روزی در منطقه حضور دارند و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، یادآور شد: این امدادگران علاوه بر خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان خدمات فرهنگی، روانی و عاطفی نیز ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/69007/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول