اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد:

احیای 100 قنات در خراسان جنوبی توسط گروه‌های جهادی

خبرگزاری فارس: سرپرست بسیج سازندگی خراسان جنوبی از احیای 100 رشته قنات در سطح روستاهای خراسان جنوبی توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی خبر داد و گفت: احیای یک تعداد قنات دیگر نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

احیای 100 قنات در خراسان جنوبی توسط گروه‌های جهادی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زهرایی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های بسیج سازندگی خراسان جنوبی که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور صورت گرفت به بیان گزارشی از عملکرد این مجموعه در استان پرداخت.
وی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های جهادی بر اساس نیازهای استان تعریف می‌شود، افزود: خراسان جنوبی با سابقه خشکسالی 13 ساله با مشکلات زیادی در این بخش مواجه است.
سرپرست بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: به عنوان مثال از 6 هزار قنات موجود در استان تعداد 3 هزار قنات در حال نابودی و خشک شدن کامل است که بسیج سازندگی در قالب گروه‌های جهادی برنامه‌ای برای احیای این قنوات در دستور کار دارد.
زهرایی افزود: با توجه به اینکه حیات کشاورزی مردمان روستا به آب قنات بستگی دارد و از طرف دیگر احیای قنوات سبب تثبیت جمعیت روستایی می‌شود انجام این کار از اهمیت زیادی برخوردار است و نیاز به حمایت دارد.
وی از همکاری این مجموعه با جهاد کشاورزی در راستای احیای قنوات خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی نیز نهایت تلاش خود را برای احیای قنوات روستایی انجام داده‌اند و 100 رشته قنات نیز تاکنون احیا شده است که قنات روستای مافریز بیرجند یکی از این قنات‌ها است.
سرپرست بسیج سازندگی خراسان جنوبی از انجام 36 کیلومتر عملیات احیای قنوات در استان توسط بسیج سازندگی خبر داد و افزود: در هفته بسیج 13 کیلومتر از این مسیر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
زهرایی به مشخصات پروژه احیای قنات مافریز اشاره کرد و اظهار داشت: این عملیات در متراژی معادل 550 متر انجام شده است و مقدار دبی آب به یک لیتر در ثانیه رسیده است و 30 خانوار نیز از این قنات بهره‌برداری می‌کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه از عقد تفاهم‌نامه 1.6 میلیارد تومانی جهاد کشاورزی با بسیج سازندگی در استان خبر داد و تصریح کرد: مجموعه بسیج سازندگی در حال حاضر 150 رشته قنات را در دست اجرا دارند.
غلامرضا هادربادی افزود: بسیج سازندگی تاکنون اقدامات موثری در راستای احیای قنوات روستایی انجام داده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول