اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مطالعات راهبرد بین الملل دانشگاه جامع امام حسین(ع):

مشروعیت نظام با حماسه سیاسی محقق می‌شود

رئیس مرکز مطالعات راهبرد بین الملل دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: انتخابات نشاط اجتماعی می‌آورد و مشروعیت نظام با حماسه سیاسی به وجود می‌آید.

مشروعیت نظام با حماسه سیاسی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، قربانعلی محبوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دیگر تحریمی نمانده که غربی‌ها نکرده باشند، افزود: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها اعلام کرده‌اند ما منتظر انتخابات ایران هستیم و مذاکرات نیز بعد از انتخابات شکل خواهد گرفت و تاکنون هر چه توانسته‌اند علیه نظام ما انجام داده‌اند.

وی به انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره کرد و گفت: انتخابات نشاط اجتماعی می‌آورد و مشروعیت نظام با حماسه سیاسی به وجود می‌آید زیرا انقلاب ما انقلاب مردمی است و در 34 سال انقلاب 32 انتخابات برگزار کرده‌ایم و چون کشور ما مبتنی بر مردم سالاری دینی است، حماسه سیاسی کمک می‌کند به مردمی بودن انقلاب و این با حضور و مشارکت گسترده مردم محقق می‌شود.

محبوبی با بیان اینکه حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رای موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود، افزود: سه تن از سناتورهای آمریکا اعلام کرده‌اند ما امید بسته‌ایم که انتخابات ایران کمرنگ برگزار شود تا بتوانیم امتیاز خودمان را از ایران بگیریم.

وی اضافه کرد: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رای باعث بیمه کردن نظام ، پشتیبانی قوی مردم برای حفظ حقوق هسته‌ای و عزت طلبی نظام در عرصه سیاست خارجی خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات راهبرد بین الملل دانشگاه جامع امام حسین(ع) یادآور شد: در دوره‌های گذشته انتخابات دو قطبی برگزار می‌شد، این در حالی است که در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای نخستین‌بار انتخابات در ایران اسلامی چند قطبی برگزار می‌شود.

محبوبی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات سلایق مختلف حضور دارند و محدودیتی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر چهار قطب اصولگرایان، اصلاح‌طلبان، دولت و نیروهای مستقل‌ حضور دارند و هر کدام دارای کاندیدای خاص خود هستند.

وی ایجاد فضای امید و پرهیز از سیاه نمایی‌ها را پیش نیاز حماسه سیاسی عنوان کرد و ادامه داد: 35 سال از انقلاب گذشته هر کدام از دولت‌ها به اندازه خود کار و تلاش کرده‌ و خدماتی انجام داده‌اند که قابل نقد است، اما نباید خدمات گذشته را نادیده بگیریم.

محبوبی یادآور شد: در دولت‌های آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد خدماتی انجام گرفته است، جنب و جوش‌ها و تلاش‌ها و خدمات احمدی‌نژاد جای تقدیر دارد اما عملکرد سیاسی احمدی نژاد با خدمات وی متفاوت است.

سوریه محور مقاومت است

وی سوریه را محور مقاومت دانست و گفت: پیروزی‌های اخیر نظامیان سوریه بر مخالفان این کشور امیدهای مخالفان را به یاس تبدیل کرد.

محبوبی خاطرنشان کرد: تمام کشورهای عربی و غربی ، هم قسم شده‌اند تا بشار اسد را شکست دهند، اما با ناکامی توطئه‌های محور عربی و غربی علیه سوریه به عنوان حلقه وصل محور مقاومت این تحولات نشان دهنده دست برتر سوریه در میدان نظامی و سیاسی است.

رئیس مرکز مطالعات راهبرد بین الملل دانشگاه جامع امام حسین(ع) از سفر قریب الوقوع قطری‌ها به ایران اشاره کرد و گفت: قطری‌ها در مقابل سوریه کم آورده و در این سفر درباره تحولات سوریه میان دو کشور بحث و تبادل نظر می‌شود و مرسی رئیس جمهور مصر نیز خواهان یاری ایران در حل بحران سوریه شده و این نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی در منطقه است.

محبوبی افزود: روند تحولات به نفع سوریه بوده و این امر موجب شکست توطئه‌های عربی و غربی شده است.

وی یادآور شد: امروز توان و قدرت ارتش سوریه در مقابل توطئه‌های استکبار موجب شده تا ارتش این کشور از مقاومت الگوبرداری کند و بشار اسد اظهار داشته است چنانچه در گذشته 20 درصد آماده مقابله با رژیم صهیونیستی بوده‌ام این توان و قدرت در حال حاضر به بیش از 120 درصد رسیده است.

انتهای پیام/66001/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول