اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان خبر داد

واگذاری 23 هزار پورت اینترنت پرسرعت در کردستان

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات کردستان از واگذاری 23 هزار پورت اینترنت پرسرعت در استان خبر داد.

واگذاری 23 هزار پورت اینترنت پرسرعت در کردستان

محمدسعید احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه در حال حاضر 45 هزار منصوبه پورت اینترنت در سطح استان داریم، اظهار کرد: کارهای واگذاری 20 هزار منصوبه دیگر نیز در سطح استان انجام شده و در حال نصب است.

به گفته وی، با نصب این 20 هزار، مجموع منصوبه‌های استان به 70 هزار مورد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان از برنامه‌ریزی مخابرات برای نصب 49 هزار پورت اینترنت دیگر در سال‌جاری خبر داد و افزود: با وجود امکانات و ظرفیت‌های خوبی که در این زمینه در سطح استان وجود دارد متاسفانه استقبال زیادی در زمینه مصرف اینترنت پرسرعت نداریم.

احمدی در زمینه مشکل قطعی اینترنت در سطح استان نیز اظهار کرد:‌ مشکل قطعی اینترنت در داخل استان نیست و در زمینه فیبرنوری نیز در استان کوچکترین مشکلی نداریم.

به گفته وی، از لحاظ زیرساخت‌های مخابراتی در استان کمترین مشکلی وجود ندارد و حتی در زمینه پهنای باند نیز نسبت به گذشته دو برابر شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان خاطرنشان کرد: کمی سرعت و قطعی  اینترنت در برخی مواقع عوامل خاص به خود را دارد ولی قطعا داخلی نبوده بلکه سراسری است.

احمدی از فعال بودن 470 هزار شماره تلفن همراه در سطح استان خبر داد و گفت: در مجموع 570 هزار منصوبه تلفن همراه در سطح استان داریم که در حال حاضر 100 هزار آن خالی است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تلفن همراه بجز کاف و نوری که خارج از ظرفیت سوئیچ است برنامه خرید 60 تا 70 هزار دیگر را در سطح استان داریم.

مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان در ادامه از زیرپوشش بودن تمام روستاهای بالای 20 خانوار کردستان از خدمات تلفن ثابت خبر داد و افزود:‌ بجز 40 روستای استان که جمعیت آنها کمتر از 20 خانوار است مابقی روستاهای استان زیرشبکه مخابرات قرار داشته و به زودی نیز این روستاها با توجه به معرفی شدن مخابرات به عنوان پیمانکار «آی‌سی‌تی» روستاهای باقیمانده استان نیز تلفن‌دار می‌شوند.

احمدی از خریداری 160 سایت تلفن همراه با عنوان برنامه پنج‌ساله در سطح استان خبر داد و گفت: پیمانکار اجرای طرح نیز مشخص شده و در حال خرید تجهیزات انجام کار هستیم.

به گفته وی، اعتبار اختصاص یافته به هر کدام از سایت‌های این طرح 100 میلیون تومان است و اولویت اجرای آن روستاهای بالای 100 خانوار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان در پایان خاطرنشان کرد: با اجرای کامل این طرح پوشش تلفن همراه استان به حد قابل قبولی ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام/79002/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول