اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان خبر داد

افتتاح 366 طرح مخابراتی در هفته ارتباطات/ روستاها به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: از دهه فجر سال گذشته بهره‌برداری از 326 طرح مخابراتی آغاز شده و تا هفته ارتباطات امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 366 طرح مخابراتی در هفته ارتباطات/ روستاها به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین کشایی به مناسبت هفته ارتباطات شرکت مخابرات استان اصفهان نشستی مشترک با اصحاب رسانه برگزار کرد، این نشست ظهر امروز در محل سالن جلسات شرکت مخابرات برگزار شد.

وی با اشاره به طرح‌های در دست افتتاح این شرکت از دهه فجر سال گذشته تاکنون اظهار کرد: از دهه فجر سال 91 تا هفته ارتباطات سال جاری بالغ بر 366 مورد طرح مخابراتی به بهره‌برداری رسیده است و تعدادی از طرح‌های مذکور نیز در هفته ارتباطات به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در هفته ارتباطات 12 طرح از جمله تأسیس و توسعه ظرفیت سوئیچ مراکز تلفن، تاسیس و توسعه تلفن ثابت از طریق کافوی نوری (DLC)، تأسیس و توسعه تلفن بی‌سیم( WLL.GSM)، توسعه شبکه تلفن همراه(سایت BTS)، ظرفیت‌سازی و توسعه پورت پرسرعت دیتا با اعتباری بالغ بر یک‌صد و هفتاد و هشت میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان در بخش دیگر صحبت‌های خود با تأکید بر این مطلب که اصفهان در شاخصه‌های زیربنایی و مشترکین خانگی و همراه توانسته گوی سبقت را از دیگر استان‌ها برباید، افزود: با توجه به جمعیت و مساحت استان اصفهان که به ترتیب رتبه ششم و سوم را در اختیار دارد، بعد از تهران در بخش تلفن ثابت و همراه مشغول به کار، رتبه دوم را از آن خود کرده است.

*روستاها به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

وی با اشاره به تعداد دیتای واگذار شده در استان اصفهان گفت: تاکنون 199 هزار و 576 پورت مشغول به کار در استان اصفهان داریم که 12 درصد سهم کشور را در اختیار دارد و در این شاخص نیز رتبه دوم کشور را به نام اصفهان ثبت کرده است.

کشایی ادامه داد: طی 18 ماه گذشته 200 هزار مشترک ADSL را جذب کردیم که درصدد هستیم تا در سال 92، 100 هزار مشترک اضافه کنیم.

وی افزود: شرکت مخابرات استان اصفهان برای توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد شبکه‌های اینترنتی در بیشتر نقاط استان قصد دارد تا در روستاهای اصفهان اقدام به تجهیز اینترنت پرسرعت کند.

*شرکت مخابرات نقش توزیع کننده را دارد

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان در پاسخ به این سئوال که قطعی اینترنت در اصفهان رو به افزایش است و اکثر ساعات به صورت مقطعی مشترکین شاهد قطعی شبکه‌های اینترنتی هستند، ادامه داد: شرکت مخابرات استان اصفهان تنها نقش توزیع‌کننده فناوری اینترنت را دارد و برای پشتیبانی و مشکلات این چنین شرکت تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی باید پاسخگو باشد.

وی همچنین در ارتباط با اینکه پهنای باندی که در اختیار مشترکان قرار داده می‌شود، دارای سرعت حقیقی است، گفت: با توجه به اینکه در صحبت‌های پیشین به آن اشاره شد، شرکت مخابرات تمام پهنای باند را از شرکت زیرساخت‌ها دریافت می‌کند و هیچ مسئولیتی در قبال کیفیت اینترنت ندارد، اما باید یادآور شوم پهنای باندی که در اختیار مشترکان خانگی و اداری قرار داده می‌شود، حقیقی است و به دلیل اینکه به صورت اشتراکی استفاده می‌شود در برخی از ساعات که پیک مصرف است به دلیل شلوغی از سرعت آن کاسته می‌شود.

*افزایش قیمت اینترنت بنا بر مصلحت بود

کشایی با اشاره به اینکه افزایش قیمت اینترنت بنا به فراخور زمان بوده است، عنوان کرد: در سال گذشته به ازای هر گیگابایت اینترنت 2 هزار و 500 تومان از مشترک پول دریافت می‌شد، اما در سال جاری با توجه به افزایش هزینه‌ها در این شرکت مجبور به افزایش قیمت شدیم که در این راستا سعی شد تا کمترین افزایش را داشته باشیم و مبلغ را به سه هزار و 500 تومان رساندیم.

*در مخابرات شنود تلفنی انجام نمی‌شود

وی در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سئوال که در شرکت مخابرات شنود تلفنی انجام می‌شود، اضافه کرد: به هیچ عنوان در شرکت مخابرات شنود تلفنی انجام نمی‌شود و من این موضوع را تکذیب می‌کنم.

انتهای پیام/63015/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول