اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران:

دولت و مجلس برای برطرف کردن ناهنجاری‌های اجتماعی چاره‌اندیشی کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مجلس و دولت برای برطرف کردن ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی چاره‌اندیشی کنند.

دولت و مجلس برای برطرف کردن ناهنجاری‌های اجتماعی چاره‌اندیشی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی صبح امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در ساری با استناد به آیات و روایات به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ و تأثیرگذار اسلامی است که همگان باید در مقابل آن احساس تکلیف و مسئولیت کنند.

وی تصریح کرد: نباید در برابر گناه و مفاسد اخلاقی و اجتماعی و منکرات در جامعه بی‌تفاوت و ساکت باشیم.

ابراهیمی با بیان اینکه مؤمنان نباید در برابر منکرات سکوت کنند، ادامه داد: اگر مسلمانی در مقابل منکرات سکوت کند در آخرت مؤاخذه و بازخواست می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید مسئولان، مجلس و دولت برای این دو فریضه و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی راه چاره ارائه و وارد میدان شوند، اظهار داشت: اگر مسئولان این کار را انجام دهند در آن صورت بیشترین و بهترین خدمت را به ملت و کشور کرده‌اند.

معاون فرهنگی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران با اشاره به اهمیت اجرای این فریضه در جامعه گفت: این فریضه الهی باید آن چنان در جامعه نهادینه شود که همه افراد جامعه خود را مسئول اجرای آن بدانند و برای پیش بردن این امر حیاتی و ضروری در جامعه تلاش کنند.

وی در ادامه مهم‌ترین هدف اجرای طرح تذکر لسانی را تحکیم پایه‌های فرهنگی جامعه دانست و عنوان داشت: امر به معروف ونهی از منکر نشان‌دهنده غیرت دینی و ملی مردم ولایتمدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه تذکر لسانی باید فرهنگ عمومی شود، بیان کرد: یک شیعه همان‌گونه که برای اقامه نماز وقت می‌گذارد باید برای تذکر لسانی هم وقت بگذارد تا به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: تذکر لسانی وظیفه تک تک ما است و باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشت، فلسفه وجودی جلسات ستاد یافتن راهکار برای تذکر لسانی به عنوان وظیفه همگانی است و یکی از راهکارهای مقابله با منکرات در جامعه تداوم بر تذکر لسانی است.

ابراهیمی خطاب به اعضای عضو این ستاد بر احصا و شناسایی راهکارهای عملیاتی برای مقابله با منکرات و ترویج معروف‌ها تاکید کرد و گفت: با اجرای درست و کامل این فریضه جامعه‌ای ایده‌آل، پویا و بالنده خواهیم داشت.

وی با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب در جامعه گفت: باید در این زمینه نیز در جامعه تلاش شود و در این زمینه هیچ‌گونه کوتاهی و بی‌تفاوتی مورد قبول نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تاکید کرد: برگزاری کلاس‌های توجیهی خصوصا برای نسل جوان، ارسال احادیث و روایات ائمه معصومین و علمای دین در قالب پیامک، دیوارنویسی و پخش بروشور در جامعه از راه‌های نهادینه کردن این امر الهی در بین افراد جامعه است.

ابراهیمی برگزاری نشست‌های تخصصی با هنرمندان جهت تبیین نقش‌شان در ترویج ارزش‌های دینی و اجتماعی، برپایی همایش نقش هنر در توسعه امر به معروف و نهی ازمنکر، برگزاری نشست‌های تخصصی با اصحاب مطبوعات جهت تبیین نقش‌شان در ترویج ارزش‌های دینی و اجتماعی، برپایی همایش نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مقابله با جنگ نرم، ترویج الگوهای مناسب برای حجاب و عفاف و ممانعت از ترویج مدگرائی منفی در محصولات و کالاهای فرهنگی از جمله وظایف ما است.

وی نظارت بر اینترنت و ایجاد سیاست‌های حمایتی و هدایتی به منظور تعمیق ارزش‌های دینی و اجتماعی به ویژه فرهنگ حجاب و عفاف، برگزاری مسابقات کتابخوانی، مقاله و انشانویسی با موضوع امر به معروف و نهی ازمنکر، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع امر به معروف و نهی ازمنکر را از مصوبات جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران برشمرد.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول