اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه:

شاهنامه فردوسی وسیله ارتباط با پروردگار است

یکی از اساتید برجسته ادبیات فارسی دانشگاه تهران شاهنامه فردوسی را اثر عظیم حماسی خواند و گفت: شاهنامه وسیله ارتباط انسان با پروردگار است.

شاهنامه فردوسی وسیله ارتباط با پروردگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قدمعلی سرامی در حاشیه بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شاهنامه فردوسی آینه ایران بوده و آشنایی مردم با این اثر فاخر ایرانی مهم است.

وی افزود: هر که با این اثر آشنا شده و با آن زندگی کند بیشتر به پروردگار نزدیک می‌شود.

شاهنامه فردوسی اساس فرهنگ ایران است

این شاعر و نویسنده برجسته کشور خاطرنشان کرد: شاهنامه اساس فرهنگ ایرانی بوده و برای آشنایی با این فرهنگ و تمدن کهن باید شاهنامه را مطالعه کرد.

سرامی ادامه داد: اشعار حکیم فردوسی دو گونه از خردمندی را بیان می‌کنند که برای پیشبرد زندگی در مسیر متعالی باید به این دو گونه خردمندی توجه شود.

وی خردمندی با الهام الهی و خردمندی جمشیدی را دو گونه خردمندی اشعار فردوسی ذکر و تصریح کرد: این دو گونه خردمندی به معنای ساختن زندگی با فکر خود است.

50 سال با شاهنامه فردوسی زندگی می‌کنم

یکی از هنرمندان موسیقی بختیاری از الیگودرز استان لرستان نیز در حاشیه همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: حدود 50 سال با شاهنامه فردوسی زندگی می‌کنم.

ابوالقاسم دهقان افزود: من حافظ کل شاهنامه فردوسی هستم و با آن به اکثر شهرهای ایران سفر کردم.

وی خود را مداح فردوسی دانست و تاکید کرد: جوانان به عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم نباید از فردوسی و شاهکار ادبی وی غافل شوند.

ایرانی‌ها مدیون قلم فردوسی هستند

این شاعر بختیاری با بیان اینکه 2 هزار بیت شعر از خود سروده است، اظهار داشت: شاهنامه فردوسی راه و رسم زندگی، آداب و رسوم اجتماعی، نوع برخورد با مردم و اداره جامعه را به انسان آموزش می‌دهد.

دهقان گفت: ایرانی‌ها مدیون قلم فردوسی هستند و اگر شاهنامه فردوسی نبود فرهنگ و تمدن کهن ایرانی به این شایستگی به جهانیان معرفی نمی‌شد.

لازم به ذکر است در این همایش استاد قدمعلی سرامی، نویسنده، شاعر و استاد برجسته ادبیات کشور و یک گروه موسیقی بختیاری از استان لرستان حضور داشته و ضمن شاهنامه‌خوانی به اجرای موسیقی پرداختند.

انتهای پیام/83003/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول