اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف هزینه‌ای 100 میلیارد تومانی

ترافیک محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی کاهش یافت

سخنگوی سازمان مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی گفت: با صرف هزینه‌ای 100 میلیارد تومانی، بخشی از مهم‌ترین خیابان جدیدالاحداث شارستان رضوی در طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی بازگشایی شد.

ترافیک محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، عباسعلی رشید اظهار کرد: تنها راه برون‌رفت از ترافیک سنگین اطراف حرم مطهر رضوی تسریع در اجرای خیابان‌های جدید تعریف شده در طرح نوسازی و بهسازی بافت قدیم پیرامون حرم مطهر رضوی است که در این راستا خیابان شارستان رضوی آماده‌سازی و در اختیار مردم قرار گرفت.

 وی ادامه داد: در طرح 366 هکتاری از بافت قدیم در محدوده حرم مطهر رضوی چهار خیابان تمام بار ترافیک را تحمل می‌کرد که پاسخگوی ظرفیت و حجم بالای ترافیک نبود؛ اما در طراحی جدید در مجموع پنج خیابان به معابر موجود اضافه شد که چهار خیابان مستقیما به حرم مطهر متصل و یک خیابان با عرض 50 متر به نام شارستان رضوی در گرداگرد حرم مطهر ایجاد شد که هشت خیابان منتهی به حرم را به هم متصل می‌کند.

رشید خاطرنشان کرد: با این اقدام از انتقال بار ترافیک از فاصله 500 متری به حریم حرم جلوگیری و بار ترافیکی به سایر معابر انتقال داده می‌شود که در حال حاضر از خیابان‌های جدیدالاحداث می‌توان به بلوار 35 متری امیرالمومنین(ع) به طول هزار متر و خیابان 50 متری شارستان رضوی به طول 800 متر اشاره کرد.

سخنگوی سازمان مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی با اشاره به بازگشایی این مسیر هزار و 800 متری در ایام نوروز برای تردد خودروها گفت: این کار منجر به کاهش بار ترافیکی خیابان‌های موجود منتهی به حرم مطهر رضوی شد و تاثیر زیادی در کاهش حجم ترافیک در چهارراه مقدم طبرسی و همچنین به سمت معابر خیابان نواب صفوی داشت.

رشید اضافه کرد: با توجه به اینکه خیابان شارستان رضوی در قطاع 3 منطقه ثامن، خیابان طبرسی را به خیابان نواب صفوی متصل می‌کند، تاکنون 90 درصد مسیر مذکور آزادسازی شده و در امسال مسیر مذکور آسفالت می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این مسیر عنوان کرد: همزمان با آزادسازی این مسیر، در سطح زیرین خیابان‌ها تونل انرژی با قطر سه متر اجرا می‌شود تا در آینده از حفاری‌های متعدد جهت تاسیسات زیربنایی جلوگیری شود.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ثامن مشهد در مورد هزینه صرف شده در این پروژه تصریح کرد: کل مبلغ هزینه شده در مسیر یاد شده فوق شامل آزادسازی، اجرای تونل انرژی و اجرای خیابان بالغ بر 100 میلیارد تومان بوده که در مجموع 500 قطعه ملک در مسیر خیابان و به مساحت حدود 72 هزار متر مربع آزادسازی شده است.

رشید ادامه داد: در حاشیه این مسیر مجموعا 30 پروژه تجاری اقامتی تعریف شده که تقریبا تعداد 10 پروژه اجرا شده و یا در حال اجراست که دسترسی آسان، انجام زیرساخت‌های عمرانی و نزدیکی به حرم مطهر از عمده مزایای این پروژه‌ها بوده که رغبت در سرمایه‌گذاری را افزایش داده است.

وی در مورد استفاده از تونل انرژی در این مسیر خاطرنشان کرد: طول کل تونل انرژی که در سطح زیرین خیابان‌ها با قطر سه متر اجرا می‌شود، 13 ‌کیلومتر است که در مجموع تاکنون در مسیر شارستان رضوی و خیابان امیرالمومنین(ع) به طول هزار و 740 متر و با هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیون ریال اجرا شده است و در ادامه سال 92 لوله‌گذاری تا خیابان نواب و تا بازار رضا(ع) در مجموع دو هزار متر طول دیگر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی برای عابران پیاده نیز در مسیر شارستان پیش‌بینی شده است، افزود: در مسیر شارستان رضوی حدفاصل خیابان طبرسی تا خیابان نواب در دو سمت پل غیرهمسطح خواهیم داشت که گذر پیاده را از باغراه‌ها در مسیر حرم مطهر به آن سوی شارستان انتقال می‌دهد.

سخنگوی سازمان مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی ادامه داد: به لحاظ فنی در مسیر شارستان رضوی در سه نقطه با مساحت دو هزار متر مربع کف‌سازی با مصالح سنگی اجرا شده و در بحث فضای سبز نیز تقریبا هشت هزار مترمربع به صورت آیلند در وسط و موازی خیابان اجرا شده که از روش‌های نوین آبیاری قطره‌ای و نورپردازی در مسیر استفاده شده است.

رشید با تاکید بر اینکه با اجرای ادامه شارستان و خیابان‌های شعاعی که در مجموع در قطاع‌های 3 و 4 منطقه اجرا می‌گردد، حجم زیادی از بار ترافیکی کاسته می‌شود، گفت: جا دارد از شرکت‌های خدماتی شامل، آب، برق، گاز و مخابرات که در مسیر اجرای پروژه نهایت همکاری را داشته‌اند، تشکر و  قدردانی شود.

انتهای پیام/70006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول