اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد:

پروژه کمربند جنوبی سبب کاهش ترافیک در مشهد می‌شود

مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد گفت: با اتمام پروژه کمربند جنوبی کاهش ترافیک بلوارهای موازی مانند وکیل‌آباد، پیروزی و شهید کلانتری را شاهد هستیم.

پروژه کمربند جنوبی سبب کاهش ترافیک در مشهد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود ریحانی عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه کمربند جنوبی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طول کل پروژه کمربند جنوبی از انتهای بلوار شهید برونسی تا اتوبان مشهد ـ باغچه 27 کیلومتر بوده که در دو فاز اجرا می‌شود.

مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: فاز نخست که هم‌اکنون در حال اجرا است 12 کیلومتر و از تقاطع شهرستانی تا طالقانی است.

ریحانی با اشاره به مشخصات فنی پروژه کمربند جنوبی تصریح کرد: این پروژه دارای دو باند اصلی رفت و برگشت با عرض 13.8 کیلومتر و دارای آیلند میانی با عرض 12 متر و دو لاین فضای سبز در طرفین اصلی هر کدام با عرض 11 متر است.

وی با بیان اینکه دو لاین به عرض هفت متر در دو طرف لاین اصلی قرار دارد که شامل پیاده‌رو و باند دوچرخه است، گفت: در طرفین 75 متری دو لاین کمربند سبز با عرض 50 متر در ضلع شمالی و یک عرض 100 متر در ضلع جنوبی احداث می‌شود.

مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد یادآور شد: برای اجرای این پروژه 2 میلیون و 800 هزارمترمکعب خاک‌برداری و یک میلیون و 500 هزارمترمکعب خاک‌ریزی انجام می‌شود که یک میلیون و 800 هزار مترمکعب این خاکریزی‌ها در زمین‌های سنگی است.

ریحانی افزود: برای باز شدن مسیر باید سنگ‌های قسمتی از کوه برداشته شود که این کار توسط چکش هیدرولیکی و یا از طریق انفجار انجام می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها حدود 300 هزار مترمکعب سنگ‌برداری از طریق انفجار صورت می‌گیرد.

مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه در قطعات نخست تا سوم پروژه سه تقاطع غیرهمسطح ساخته می‌شود، اذعان داشت: سه تقاطع غیرهمسطح به نام‌های شهرستانی، طالقانی و هاشمیه در فاز نخست پروژه احداث می‌شود.

ریحانی با اشاره به احداث دو اتصال همسطح در انتهای خیابان دلاوران و خاقانی تصریح کرد: این مسیر شامل چهار دستگاه دوربرگردان غیرهمسطح به صورت پل روگذر است که دو دستگاه از آن بین تقاطع دلاوران و خاقانی و دو دستگاه بین تقاطع هاشمیه و طالقانی قرار دارد.

وی در ارتباط با معارضی که پروژه کمربند جنوبی قرار دارد، اظهار کرد: این معارض بیشتر در ارتباط با نهادهای دولتی است که امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته بتوانیم آنها را برطرف و تمام محور را به موقع به پیمانکار تحویل دهیم.

مدیر نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد با اشاره به اهداف اجرای این پروژه گفت: با اتمام پروژه کمربند جنوبی کاهش ترافیک بلوارهای موازی مانند وکیل‌آباد، پیروزی و شهید کلانتری را شاهد هستیم.

ریحانی با بیان اینکه اعتبار پروژه کمربند جنوبی 250 میلیارد تومان است خاطرنشان کرد: این پروژه تا سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد و با اتمام این پروژه شهروندان می‌توانند مسیر شرق به غرب شهر مشهد را به آسانی طی کنند.

انتهای پیام/70022/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول