اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد

بیش از 4 هزار هکتار از شالیزارهای آمل در معرض خشکسالی

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: 4 هزار و 381 هکتار از اراضی شالیزاری آمل در تنش خشکسالی قرار دارد.

بیش از 4 هزار هکتار از شالیزارهای آمل در معرض خشکسالی

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مرتضی امینی‌نیاکی عصر امروز در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان تصریح کرد: در اجرای بیمه تضمینی عملکرد اراضی کشاورزی تاکنون 70 هکتار از زمین‌های این شهرستان بیمه شده است.

وی عنوان کرد: در این شهرستان با وجود 40 هزار هکتار از اراضی، 8هزار و 100 هکتار تعهد بیمه قرار گرفته است.

امینی با اشاره به اینکه 4هزار و 622 هکتار از اراضی کشاورزی آمل تعهد بیمه تضمینی قرار گرفته است، بیان کرد: در این زمینه ابلاغیه به شهرستان آمل دیر اقدام شده و کشاورزان در امر بیمه تضمینی اطلاع چندانی ندارند.

این مسئول با تاکید بر اینکه کارشناسان خدمات بیمه باید در جهت اطلاع‌رسانی و بیمه به طور مستمر در روستاها حضور داشته باشند، اظهار داشت: با توجه به رشد بالای تولید برنج در این شهرستان مسئولان باید به این امر توجه و رسیدگی کامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش شش مرکز خدماتی کشاورزان، چهار روستای مرانده، سیولش، درکابه و نوآباد منتظر رفع مشکل کم آبی به سر می‌برند تا اراضی خود را به زیر کشت ببرند، یادآور شد: همچنین 4 هزار و 381 هکتار از اراضی شالی آمل در تنش خشکسالی قرار دارد.

این مسئول با اعلام اینکه 97 درصد از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آب تخت شده است، اذعان داشت: خزانه‌گیری در اراضی این شهرستان 100 درصد انجام شده که 4هزار و 550 هکتار از زمین‌ها زیرکشت مکانیزه قرار گرفته است.

امینی با بیان اینکه 22 هزار و 100 از اراضی زیرکشت سنتی رفته، افزود: با 68 درصد از اراضی شالیزاری آمل حدود 26 هزار و 650 هکتار این شهرستان سطح کشت محصول برنج صورت گرفته است.

انتهای ‌‌پیام/‌86011/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول