اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پرآب شدن رودخانه‌های فصلی ایلام پس از سال‌ها خشکسالی

پس از سال‌ها استمرار خشکسالی با بارش نزولات آسمانی طی یک هفته گذشته رودخانه‌های فصلی مناطق گرمسیری ایلام پر آب شدند.

پرآب شدن رودخانه‌های فصلی ایلام پس از سال‌ها خشکسالی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، رودخانه‌های گرمسیری شهرستان مهران برای نخستین بار و پس از سال‌ها خشکسالی لبریز از آب شد.

بارش‌های سیل‌آسا در 24 ساعت گذشته در شهرستان مرزی و گرمسیری مهران ضمن سیرآب شدن دشت‌ها و کانال‌های انتقال آب کشاورزی شادابی و طراوت خاصی به طبیعت این شهرستان بخشیده است.

میزان بارش باران از چند روز گذشته تاکنون در مهران از مرز 169 میلیمتر گذشته و طبق گفته کهنسالان منطقه این میزان بارندگی در این فصل سال در مهران طی 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: متوسط میزان بارندگی‌ها در استان از ابتدای مهرماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 89 درصد افزایش یافته است.

غلامرضا حسنی‌غربا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با ورود سامانه بارش‌زای سودانی که چهارشنبه هفته گذشته وارد استان ایلام شد بیشتر شهرهای استان تحت تاثیر این سامانه قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام کارشناسان اداره کل هواشناسی استان ایلام سامانه بارش‌زا از مهرماه تا 17 اردیبهشت سال‌جاری متوسط بارش بارندگی در استان ایلام 471 میلیمتر گزارش شده است.

این مسئول اضافه کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در این مدت متوسط میزان بارندگی 249 میلیمتر بوده است.

حسنی‌غربا تصریح کرد: بیشترین میزان بارندگی در طول یک هفته گذشته مربوط به شهرستان آبدانان با 185 میلیمتر و کمترین میزان بارندگی مربوط به سرابله با 26 میلیمتر بوده است.

انتهای پیام /2246/ط20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول