اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

تاریخ و ادبیات ایرانی به عنوان یک سند افتخار صیانت شود

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان گفت: هر آنچه مرتبط با فرهنگ تاریخ و ادبیات ماست را باید به عنوان یک سند افتخار و گرانبها حفظ کنیم.

تاریخ و ادبیات ایرانی به عنوان یک سند افتخار صیانت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در دومین همایش فعالان عرصه اسناد ملی و میراث مکتوب در همدان با اشاره به اینکه فلسفه وجودی یک ملت هویت اوست، افزود: اگر بخواهیم هویت ملی ایرانی را بررسی کنیم، ملت ایران با برخورداری از یک عقبه فاخر دارای یک فرهنگ غنی است.

وی با بیان اینکه کشور ما 2500 سال سابقه حکومتی دارد، افزود: ایران جزو تمدن‌های اصیل بوده و در این راستا اگر قرار است، لقب حکومت‌داری به برخی کشورها داده شود، بایدآن را به ایران اسلامی داد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان ایران را به لحاظ هنر، ادبیات و دانش فاخر دانست و گفت: کشور ایران با برخورداری از آثار زیادی که به بشریت اهدا کرده‌ است، در جهان نقش بسیاری را در این حوزه‌ها داراست.

وی خدمت فیلسوفان ایرانی چون ابوعلی سینا را بسیار ارزشمند دانست و گفت: با توجه به اینکه فیلسوفان به بشریت خدمت زیادی کرده، بخشی عمده‌‌ای از این علم و دانش در غرب که به آنها صادر می‌شود، حاصل کوشش دانشمندان ایرانی بوده است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه بخشی از سرمایه‌های ملی ما به تاراج رفته است، افزود: هویتی که با اعتقادات ما گره خورده است در 500 سال گذشته مورد هجمه واقع شده است، اما ما در انقلاب اسلامی توانستیم هویت ایرانی و اسلامی خود را به دست آوریم.

وی بر حفظ هویت ایرانی و اسلامی تأکید کرد و متذکر شد: برای حفظ و صیانت از هویت ملی و میهنی باید بیش از اینها تلاش کنیم، چرا که اگر امروز به عنوان ملتی سرافراز شناخته شده‌ایم، به علت بازیابی هویت کشورمان است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: هر آنچه مرتبط با فرهنگ تاریخ و ادبیات ماست را باید به عنوان یک سند افتخار و گرانبها حفظ کنیم، که در طول تاریخ نیز در برخی عدم محافظت‌ها، دچار آسیب شدیم.

وی با اشاره به مرکز اسناد ملی یادآور شد: این مرکز در طول انقلاب برای نگهداری اسناد تشکیل شد و توانست آثار و اسناد ملی را به شکل متمرکز در استان‌ها حفظ کند که به عنوان حفظ ذخایر فرهنگی و تاریخی کار بزرگی است.

قاسمی‌فرزاد در پایان سخنانش یادآو شد: اگر در طول تاریخ دفاع مقدس توانستیم این حاکمیت ملی حفظ کنیم، به علت چرایی هویتی است که با اعتقادات و ارزش‌های ما عجین شده و این امر قابل تحسین است.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول