اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان:

اسناد دفترچه‌ای گیلان تک‌ برگی می‌شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان گفت: اداره ثبت اسناد و املاک گیلان آمادگی دارد تا با مراجعه متقاضیان برای تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگ «کاداستر» اقدام کند.

اسناد دفترچه‌ای گیلان تک‌ برگی می‌شود

سید جعفر مفیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در املش، درباره صدور اسناد برای اراضی بدون سند، اظهار کرد: در راستای اجرای قانون تعیین و تکلیف اراضی و ساختمان بدون سند رسمی، بالغ بر 31 هزار و 50 نفر متقاضی در گیلان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از تعداد افراد ثبت‌نام شده برای دریافت سند اراضی بدون سند رسمی، 600 تقاضا مربوط به املش است، ادامه داد: تاکنون بالغ بر چهار هزار و 127 سند روستایی در املش صادر شده است.

این مسئول با اشاره به صدور سندهای روستایی گیلان در برنامه پنج‌ ساله سوم و چهارم، اذعان کرد: در مدت بالغ بر 100 هزار سند اعیانی روستایی در گیلان صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان، جمع‌آوری پرونده‌های روستایی این استان را از طریق بنیاد مسکن و شهری توسط ثبت اسناد و املاک عنوان کرد.

وی افزود: در راستای تکریم ارباب رجوع، ثبت نام‌ها از طریق اینترنت صورت می‌گیرد.

مفیدی گفت: در راستای اجرای ماده 46 قانون پنجم، اکنون سیستم استعلام الکترونیک در تمام واحدهای استان راه‌اندازی شده و مقرر است که معاملات به صورت الکترونیک ارسال و در بانک جامع املاک درج شود.

به گفته وی، سال گذشته در تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای و تبدیل به اسناد تک برگ «کاداستر» تعداد 75 هزار برگ در استان صادر شده است.

این مسئول، صدور «کاداستر» را جایگزین مناسبی برای اسناد مالکیت دفترچه‌ای دانست و یادآور شد: «کاداستر» علاوه بر دارا بودن هولوگرام امنیتی و پیش‌بینی‌های امنیتی، نقشه وضعیت ملک را نیز داراست.

وی با اشاره به معامله الکترونیک و حذف اوراق بهادار، خاطرنشان کرد: دفاتر اسناد رسمی از طریق اینترنت، ورقه مخصوص تنظیم سند را از سامانه سازمان ثبت اسناد دریافت و متن سند را در آن درج می‌کنند که ضمن صرفه‌جویی در چاپ کاغذهای بهادار، پیش‌بینی‌های امنیتی در تهیه این ورقه‌ها در نظر گرفته شده است.

مفیدی تصریح کرد: اداره ثبت اسناد و املاک گیلان آمادگی دارد تا با مراجعه متقاضیان، برای تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگ «کاداستر» اقدام کند.

وی یادآور شد: قانون اسناد تعیین تکلیف شهری از طریق پیامک، متقاضیان را از نواقص مدارک یا رسیدن موعد نوبت آنها مطلع می‌کند.

انتهای پیام/84002/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول