اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی:

209 میلیارد مطالبات ثبت اسناد خراسان شمالی وصول شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: 209 میلیارد ریال مطالبات این اداره کل طی سال گذشته وصول شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشته است.

209 میلیارد مطالبات ثبت اسناد خراسان شمالی وصول شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی، علی مهرآیین اظهار کرد: از این میزان مطالبات وصولی 115 میلیارد ریال مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی و 94 میلیارد ریال نیز مطالبات وصولی بانک‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه ثبت اسناد و املاک استان در صدر دستگاه‌های درآمدزا برای دولت قرار گرفت، پیرو نامه سازمان امور اقتصاد دارایی در کار گروه تخصصی در آمد و تجهیز منابع استان لیست تعدادی از دستگاه‌ها متولی که بیشتر از سهمیه مصوب وصول در آمد داشته‌اند اعلام شد که ثبت استان در این رده بندی نسبت به حجم درآمد به عنوان دومین دستگاه درآمدزا معرفی شده است.

به گفته مهرآیین، طبق اعلام کار گروه تخصصی درآمد وصولی پیش بینی شده 11 ماهه این اداره کل، نسبت به مدت مشابه سال 90 رشد 155 در صدی داشته است.

وی اظهار کرد: ثبت استان طی این چند سال همیشه جزء پردرآمدترین دستگاه‌های استان بوده که برای دولت کسب درآمد کرده است به طوری که درآمد سال گذشته 136 درصد رشد داشته که این امر با کوشش وهمت بسیار بالای تک تک همکاران که از لحاظ کمبود فضای اداری و سایر امکانات اعم مسائل مالی، در مضیقه است میسر شده که لازم است به سهم خود از تک تک همکاران قدردانی کنم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی تصریح کرد: تعداد هزار و 97 مورد پرونده اجرایی در ثبت استان تشکیل شده و 38 میلیارد ریال  نیز در ادارات ثبت استان سپرده شده است که این مبلغ نیز نسبت به سال گذشته 94 در صد رشد داشته است که نشان از تمایل بیشتر مردم برای ورود به ادارات ثبت و کم شدن حجم ورود پرونده‌ها به محاکم قضایی را می‌رساند.

وی اظهار کرد: با توجه به کمبود نیرو و فضای اداری کار بسیار بزرگی در شعبات اجرای ثبت صورت می‌پذیرد و در صورت توجه بیشتر مسئولان به این امر ادارات ثبت اسناد و املاک می‌توانند کمک بیشتری به  دادگستری‌ها برای کاهش ورود پرونده‌ها و اطاله دادرسی داشته باشد.

مدیرکل ثبت اسناد خراسان شمالی تعداد 451 مورد ثبت شرکت، صدور 21 هزار 457 فقره اسناد مالکیت کاداستری و افزایش 73 درصدی صدور این اسناد، تعداد 12 هزار و 112 واقعه ثبت ازدواج و هزار و 767 واقعه  ثبت طلاق در  25 دفتر ازدواج و 15 دفتر طلاق و ثبت 161 هزار و 656 مورد ثبت معاملات انجام شده در 52 دفتر اسناد رسمی در سطح استان را از سایر فعالیت‌های ثبت استان در سال گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام/63001/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول