اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال مازندران خبر داد

اتمام آرشیو الکترونیکی اسناد مازندران تا پایان خردادماه

مدیرکل ثبت احوال مازندران از مکانیزه بودن 70 درصد خدمات ثبت احوال استان خبرداد و گفت: تا پایان خردادماه تمام اسناد ثبت احوال آرشیوسازی می‌شود.

اتمام آرشیو الکترونیکی اسناد مازندران تا پایان خردادماه

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، فرج‌الله ملکی صبح امروز در جلسه شورای اداری ثبت احوال مازندران که در متل بانک رفاه شهرستان بابلسر برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری با افق دید بالا به دنبال گره از حل مشکلات جامعه سالی را متناسب با پیش‌بینی‌هایش بیان می‌کند.

وی افزود: در سال حماسه سیاسی انتخابات بزرگی در بحث شورا و ریاست جمهوری داریم، ما در شرایطی قرار گرفتیم که دشمنان ما دندان‌تیز کردند و چشم طمع به نظام و رهبری دوختند، حال که در چنین شرایط جهانی قرار داریم باید تمام عزم خود را جزم کرده و با حضور حداکثری در انتخابات شرکت کنیم.

ملکی خطاب به مدیران با بیان اینکه ثبت احوال جز ارکان اصلی هیئت‌های اجرایی انتخابات است، خاطرنشان کرد: شما وظیفه دارید به عنوان امین و مشاور در کنار فرماندار و بخشدار باشید و تنها در مواردی که مربوط به شماست ورود پیدا کنید، وظیفه شماست به عنوان ناظر در انجام انتخابات حضور داشته تا مردم با حضور هر چه باشکوهتر در انتخابات شرکت کنند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران هماهنگی با فرمانداران، بخشداران و هیئت ناظران، ارسال به موقع وقایع به استان، حفظ و نگهداری اسناد شناسنامه‌ها خصوصا شناسنامه باطله، مواظبت در تماس‌های تلفنی، کنترل برق، گاز و آب را از جمله وظایف مدیران در زمان انتخابات برشمرد.

وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل برخی عوامل ثبت احوال مازندران در سال گذشته نتوانست در سطح کشور رتبه‌ای کسب کند، اضافه کرد: خوب عمل نکردن برخی ادارات به وظایف و انجام ندادن کارها در زمان مشخص از جمله این عوامل بوده است.

ملکی با اشاره به اینکه ثبت احوال مازندران در برخی امور موفق‌تر از ثبت احوال استان‌های دیگر عمل کرده، ابراز داشت: مازندران در ثبت وقایع حیاتی توانست با ثبت 5/97 درصد وفات به 5/2 درصد بالاتر از آن نرمی که سازمان تعریف کرد برسد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با اعلام اینکه 8/93 درصد از ولادت‌ها ثبت شده است، گفت: این میزان باید به 5/98 درصد برسد.

* مکانیزه بودن 70 درصد خدمات ثبت‌احوال مازندران

این مسئول به نرم‌افزاری کردن خدمات ثبت احوال اشاره کرد و یادآور شد: ثبت احوال از حالت سنتی خارج شده و تا کنون بیش از 70 درصد از خدمات ثبت احوال مکانیزه شده است.

ملکی با اشاره به اینکه امیدوارم با برنامه‌ریزی انجام شده هرچه زودتر آرشیو الکترونیکی انجام شود، خاطرنشان کرد: بیش از 92 درصد از اسناد ثبت‌احوال آرشیو الکترونیکی شده این بدین معنی است که از 5 میلیون و 380 هزار سند ولادت و وفات، 4 میلیون و 900 هزار سند آرشیو شده در مازندران داریم.

* اتمام آرشیو الکترونیکی اسناد تا پایان خردادماه

وی با تاکید به اینکه مدیران موظف هستند تا پایان خرداد تمام سندها را آرشیو کنند، افزود: تا کنون در سطح کشور 95 میلیون سند بارگذاری شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران در ادامه به کارت هوشمند ملی اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه امضای فرمانداران و بخشداران باید دیجیتالی باشد برای آنها کارت هوشمند ملی صادر کردیم.

* صدور کارت ملی هوشمند برای 64هزار ایثارگر

این مسئول اضافه کرد: با تفاهمنامه‌ای که با مدیرکل بنیاد شهید و امور جانبازان منعقد شده به زودی برای 64 هزار ایثارگر کارت هوشمند ملی صادر خواهیم کرد.

ملکی با بیان اینکه بحث تکریم ارباب رجوع از برنامه‌های اصلی سازمان است، عنوان کرد: ما مسئولان تلاش می‌کنیم به گونه‌ای عمل کنیم تا با مکانیزه کردن امور، مردم در زمان کوتاهی به خدمات مورد نیاز دست یابند.

این مسئول به بحث گنجینه اسناد شهدا و سرداران شهید اشاره و تصریح کرد: در چند شهر استان مازندران بحث رونمایی از شهدا را داشتیم.

مدیرکل ثبت احوال مازندران اضافه کرد: ما آماده‌ایم تا در هر شهرستان از گنجینه بزرگان، علما و سرداران شهید رونمایی کنیم.

* افتتاح 5 دفتر پیشخوان دولت در مازندران

ملکی با اعلام اینکه در حال حاضر 11 دفتر پیشخوان الکترونیکی در استان خدمات ثبت احوال را ارائه می‌کنند، اذعان داشت: امسال نیز شاهد افتتاح پنج دفتر پیشخوان مصوب در سطح استان خواهیم بود.

انتهای پیام/86010/ن40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول