اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائتلاف اصولگرایان ناکافی است

حقیقت‌پور: یقین دارم هاشمی نمی‌آید/ مشایی اگر بیاید رد صلاحیت می‌شود

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: چهار ساعت دیگر باید صبر کرد تا چهره نهایی انتخابات مشخص شود اما قطعاً هاشمی نمی‌آید و مشایی نیز اگر بیاید رد صلاحیت می‌شود.

حقیقت‌پور: یقین دارم هاشمی نمی‌آید/ مشایی اگر بیاید رد صلاحیت می‌شود

منصور حقیقت‌پور دقایقی پیش در گفت‌و گوی تلفنی با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: هر چند شایعه‌ای مبنی بر پر کردن فرم از طرف مشایی و هاشمی منتشر شده است اما این امر صحت ندارد و تا ساعات دیگر مشخص خواهد شد که آرایش انتخاباتی به چه شکل خواهد بود و آیا بزرگان دیگری ثبت نام می‌کنند یا نه ولی یقین داشته باشید که هاشمی نمی‌آید.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: چهار ساعت دیگر باید صبر کرد تا چهره نهایی انتخابات مشخص شود اما قطعاً هاشمی نمی‌آید و مشایی نیز اگر بیاید رد صلاحیت می‌شود.

وی در خصوص ادعای ائتلاف ولی ثبت نام کلیه کاندیداهایی که به فکر ائتلاف بوده‌اند، خاطرنشان کرد: این ائتلاف ناکافی بوده و خروجی خوبی نیز نداشته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ائتلاف یکسری اصول، قواعد و تعریف خاصی دارد که باید همه نسبت به آن پایبند باشند اما این ائتلاف هم در اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان مورد توجه و لحاظ قرار نگرفته و بعید به نظر می‌رسد تا آخر یک روند ائتلاف عقلایی را در هر دو طیف شاهد باشیم.

در تائید صلاحیت شوراها استعلام از مراجع چهار‌گانه تعیین کننده است  

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای استان اردبیل در پاسخ به سوالی در خصوص رد صلاحیت‌های گسترده در شوراهای شهر و روستای اردبیل و انصراف برخی از افراد از این جهت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: به نظر می‌رسد برخی از این انصراف‌ها قبل از تایید صلاحیت ماهیت پیشگیرانه داشته باشد چرا که معمولاً افرادی که رد صلاحیت شده‌اند قبل از اعلام عمومی انصراف می‌دهند تا بر این مسئله سرپوش بگذارند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: هیچ رد صلاحیت گسترده نسبت به کاندیداهای شوراهای شهر و روستا انجام نشده و افرادی که رد صلاحیت شده‌اند چهار روز فرصت دارند شکایت خود را تنظیم کرده و به هیئت مرکزی ارجاع دهند.

حقیقت‌پور تصریح کرد: بحث آقا و خانم در رد صلاحیت‌ها مطرح نیست بلکه استعلام از مراجع چهار‌گانه برای ما تعیین کننده است چرا که بر همین اساس تصمیم‌گیری‌ نهایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول