اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات لرستان خبر داد

ثبت‌نام بیش از 7 هزار کاندیدای شوراهای شهر و روستا در لرستان

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: 7 هزار و 66 نفر برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در لرستان ثبت‌نام کردند.

ثبت‌نام بیش از 7 هزار کاندیدای شوراهای شهر و روستا در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسن شریعت‌نژاد شامگاه امروز در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نام از کاندیداهای شوراهای شهر و روستا از 26 فروردین ماه تا شب گذشته ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه 99 درصد این افراد ثبت نام نهایی کرده‌اند، افزود: از تعداد 7 هزار و 66 کاندیداهای شوراهای شهر و روستا در لرستان یک‌هزار و 66 نفر در شهرها و  6 هزار نفر در روستاها ثبت نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: از این تعداد کاندیدای شوراهای شهر و روستا در لرستان  276 نفر زن و مابقی آقا هستند که برای این دوره از انتخابات به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا تعدادی از آنان انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای لرستان در 25 نقطه شهری و یک‌هزار و 176 نقطه روستایی و در مجموع یک هزار و 197 نقطه شهری و روستایی برگزار می‌شود، افزود: این افراد در شهرها و روستاهای خرم‌آباد، بروجرد، الیگودرز، ازنا، دلفان، دوره چگنی، دورود، سلسله، کوهدشت و پلدختر برای کاندیداتوری در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه بین 75 تا 80 درصد کاندیدهای شوراهای روستایی لرستان شکل گرفته و انتخابات در آنها برگزار می‌شود، یادآور شد: براساس نقاط شهری و روستایی چهار هزار و 980 نفر به عنوان منتخب مردم انتخاب می‎شوند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه هیئت اجرایی موظف است که بررسی صلاحیت این نامزدها را طی یک هفته به هیئت نظارت اعلام کنند، گفت: براساس برنامه زمانبندی تمام هیئت‎های اجرایی در شهرستان‎های لرستان با هماهنگی هیئت‎های نظارت بر انتخابات شوراها تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: هیئت نظارت بر انتخابات شوراها توسط سه نماینده مجلس شورای اسلامی ابراهیم آقامحمدی، الهیار ملکشاهی و ایرج عبدی تشکیل شده که انتخاب اعضای نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان توسط این افراد صورت می‎گیرد.

شریعت‎نژاد یادآور شد: اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان‎ها پنج نفر و در بخش‎ها سه نفر هستند.

وی تصریح کرد: اعضای جدید شورای اسلامی شهرستان خرم‌آباد از 9 به 13، الیگودرز، دورود و کوهدشت از هفت نفر به 9 نفر، دلفان از پنج به 9، ازنا، پلدختر و الشتر از پنج به هفت نفر اضافه شدند.

انتهای پیام/2304/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول