اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کرمان:

اسراف در جامعه و دستگاه‌های دولتی فراوان شده است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: اسراف در جامعه و دستگاه‌های دولتی شدت دارد که باید این مسئله را مورد توجه بیشتر قرار داد.

اسراف در جامعه و دستگاه‌های دولتی فراوان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان جمعیت هلال احمر استان کرمان به مناسبت هفته هلال احمر اظهار داشت: تلاش کارکنان هلال احمر که مسئولیت دشواری را طی سال‌های متوالی انجام داده‌اند، قابل تقدیر است.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر (ع) افزود: کمال در این است که انسان واجد سه خصلت و ویژگی شامل تفقد اجتهادی، قریب اجتهاد و تفقد برای عامه مردم باشد که مسئله تفقد در دین مهم‌ترین بینش است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه تفقد اجتهادی، قریب اجتهاد و تفقد برای عامه مردم را داریم، افزود: مسلمانان وظیفه دارند در دین تفقد داشته و با مسائل شرعی و دینی خود آشنایی پیدا کنند، زیرا در این صورت جنایتی در آن جامعه اتفاق نمی‌افتد.

جعفری عنوان کرد: اگر مسائل شرعی و دینی را فرا گیریم و در زندگی به کار بندیم، جنایت و جرمی در جامعه اتفاق نمی‌افتد و هر جا مردم از دین فاصله گرفته باشند، جرم و جنایت در آن جامعه حاکم است.

وی بیان کرد: مردم یک جامعه تاثیرپذیری زیادی از روحانیان به‌ویژه روحانیون موثر دارند و باید به اندازه لازم از نظر کمی و کیفی به تربیت روحانی مؤثر در نقاط مختلف استان کرمان بپردازیم به دلیل اینکه در استان کرمان نتوانسته‌ایم به اهداف بلند مدت خود در این زمینه دست پیدا کنیم.

جعفری تصریح کرد: تمام جرایمی که در کشورهای مختلف جهان صورت می‌گیرد به دلیل هوای نفس، جهالت و درک نکردن واقعیات است.

امام جمعه کرمان افزود: هر مسلمانی اگر کار و مسئولیتش را به خوبی انجام دهد، عبادت انجام داده و هر چقدر کار دشوارتر باشد، فضیلت آن بیشتر است.

جعفری اضافه کرد: رمز موفقیت در تمام کارها پایداری و مقاومت است و ما در هشت سال جنگ تحمیلی با صبر و مقاومت توانسته‌ایم، سربلند و پیروز از این تجاوز بیرون بیاییم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان تاکید کرد: تقدیر در معیشت را باید سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و رهبر معظم انقلاب بارها بر اصلاح سبک زندگی تاکید کردند که مردم باید نسبت به مسائل اداره کردن زندگی و دخل و خرج خود آگاهی داشته باشند.

جعفری گفت: هم‌اکنون اسراف در جامعه ما در دستگاه‌های دولتی و هم در بین اقشار مختلف مردم وجود دارد که باید این مسئله را مورد توجه بیشتر قرار داد.

انتهای پیام/80018/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول