اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ایجرود خبر داد

وجود بیش از 300 اثر تاریخی و فرهنگی در ایجرود

فرماندار ایجرود گفت: بیش از 300 اثر تاریخی و فرهنگی در این شهرستان وجود دارد.

وجود بیش از 300 اثر تاریخی و فرهنگی در ایجرود

باقر اکبرپور امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شهرستان ایجرود به دلیل داشتن موقعیت ویژه و استراتژیک در استان زنجان در حوزه‏های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری ظرفیت‏های فراوانی برای توسعه دارد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان به دلیل داشتن ظرفیت‏ها و فرصت‏های بزرگ اقتصادی و فرهنگی در آینده‏ای نزدیک به عنوان یکی از قطب‎های اثرگذار استان زنجان مطرح می‏شود، خاطرنشان کرد: شهرستان ایجرود بیش از 300 اثر تاریخی و فرهنگی دارد.

فرماندار شهرستان ایجرود با بیان اینکه وجود زیرساخت‏های آب، برق، گاز و جاده آسفالت این امکان را برای تبدیل این شهرستان به عنوان قطب مهم استان زنجان فراهم می‏کند، اضافه کرد: اجرای طرح‏های مختلف پتروشیمی و سیمان و تولید کنسانتره روی از دیگر ظرفیت‏های شهرستان ایجرود به شمار می‏رود.

وی تاکید کرد: وجود مناطق زیبایی چون روستای خوئین در شهرستان ایجرود و آثار تاریخی مختلف این شهرستان را در بخش شهرستان‏هایی که جاذبه توریستی و گردشگری دارند، قرار می‏دهد.

اکبرپور با بیان اینکه شهرستان ایجرود در حوزه کشاورزی اقدامات زیادی را انجام داده است، اضافه کرد: سطح اراضی زیر کشت دیمی و آبی در این شهرستان 76 هزار و 50 هکتار برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه 5 هزار و 860 خانوار شهرستان ایجرود در حوزه کشاورزی فعالیت می‏کنند، ادامه داد: ظرفیت بهره‏برداری از منابع آب سطحی شهرستان ایجرود حدود 21 میلیون متر مکعب است.

*وجود 21 درصد از آب‏های زنجان در ایجرود

فرماندار شهرستان ایجرود با بیان اینکه آب‎های سطحی شهرستان ایجرود 21 درصد از آب‎های استان زنجان را تشکیل می‏دهد، یادآور شد: با بهره‎برداری از سد گلابر حدود 8 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت آبی می‏رود.

وی با اشاره به اینکه با بهره‏برداری از طرح‏های مختلف در شهرستان ایجرود، این شهرستان چهره دگرگونی به خود می‏گیرد، ادامه داد: این تحول نیازمند تلاش مسئولان است.

اکبرپور گفت: کسب رتبه نخست اشتغال در بین فرمانداری‎های استان زنجان، رتبه نخست بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر، کسب بهترین عملکرد در تکمیل فرم‏های سهامی عدالت روستاییان استان زنجان، اجرای بیش از 18 مورد طرح هادی در روستاهای شهرستان ایجرود و افتتاح سد مخزنی گلابر از مهم‏ترین دستاوردهای شهرستان ایجرود است.

انتهای پیام/73006/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول