اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آب منطقه‌ای گلستان:

12 مصوبه در کارگروه تخصصی سیل گلستان مصوب شد

معاون حفاظت و بهره‎برداری آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: در سال گذشته با برگزاری پنج جلسه تحت کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب 12 مصوبه استانی اخذ شده است.

12 مصوبه در کارگروه تخصصی سیل گلستان مصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید محسن حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با کارشناسان آب منطقه‎ای استان گلستان اظهار داشت: علاوه بر این جلسات، 11 جلسه کمیته فرعی ذیل کارگروه تشکیل شده که برون‌رفت این جلسات تعداد 39 مصوبه بوده است.

وی اضافه کرد: این کارگروه 29 عضو دارد و اعضا در جلسات این کارگروه مشارکت فعالانه‎ای داشته‎اند.

برگزاری کارگاه‎های آموزشی مرتبط با موضوع هواشناختی در گلستان

حسینی با تاکید بر اهمیت جایگاه آموزش در موضوعات مرتبط با مدیریت بحران بیان داشت: در سال گذشته با توجه به اهمیت موضوع هواشناختی و براساس مصوبه کارگروه، کارگاه‎های آموزشی درخصوص مسائل هواشناسی، مهندسی رودخانه و کیفیت منابع آب با هماهنگی آب منطقه‌ای، مدیریت بحران استان و دستگاه‌های عضو مرتبط برگزار شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این رویکرد و اهمیت موضوع اقلیم در مدیریت بحران در پی برگزاری همایش ملی تغییر اقلیم در استان بوده‌ایم که این همایش در سال گذشته تحقق نیافت، اما پیگیر برگزاری آن در سال‌جاری هستیم.

تهیه دستورالعمل اقدامات مقابله با سیل

دبیر کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب استان گلستان یادآور شد: در سال گذشته همایش‎های «استفاده از آب نامتعارف» و «بررسی شکست سدها» توسط شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شد.

حسینی با اشاره به برخی دیگر از مصوبات این کارگروه تخصصی خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین برنامه قبل و بعد از سیل و دستورالعمل اقدامات مقابله و تهیه شرح خدمات طرح‎های هادی روستایی با در نظر گرفتن مباحث سیل از جمله مصوبات این کارگروه به شمار می‎رود.

این مسئول ادامه داد: در این کارگروه تخصصی مصوب شد، مطالعه مدیریت سیلاب بالادست شهرهای علی‌آبادکتول و رامیان توسط شرکت آب منطقه‌ای و شهر کلاله توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام پذیرد.

معاون حفاظت و بهره‎برداری آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به دیگر مصوبات مهم کارگروه سیل در سال 1391 افزود: به دلیل سنتی بودن سازه آبگیر تصفیه‎خانه آب شرب گرگان در روستای زیارت که در معرض خطر آلودگی‎های محیطی است و احراز آشکار مورد تهدید آن توسط سیل، مصوب شد: نسبت به احداث سازه آبگیر جدید اقدام شود.

بازدید اعضای کارگروه تخصصی سیل از پروژه‌های مرتبط با سیل

حسینی متذکر شد: با توجه به بازدید سال گذشته نمایندگان اعضای کارگروه تخصصی سیل استان از مدیریت سیلاب‎ در چهار محور استان که نیاز به عملیات اجرایی اضطراری دارد، مقرر شد، آب منطقه‌ای استان پس از مبادله موافقتنامه در اسرع وقت نسبت به بکارگیری پیمانکار اقدام کند.

وی از مطالعات دفع آب‌های سطحی و موضوعات مرتبط با سیل در شهرهای علی‌آبادکتول و رامیان خبر داد و تاکید کرد: مشاور طرح براساس مصوبه کارگروه برای توضیحات در کارگروه تخصصی حاضر شده و نسبت به ارائه طرح خود اقدام کرده است.

تداوم مطالعات نقاط سیل خیر در شهرهای گلستان

حسینی اضافه کرد: در سال‌جاری نیز این مطالعات تداوم یافته و شهرهای دیگر استان را نیز در برخواهد گرفت.

وی از بازدید مسئولان استانی از طرح‌های مرتبط با سیل و دفع آب‎های سطحی در سطح استان خبر داد.

کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی، برق، آب و فاضلاب یکی از کارگروه‎های تخصصی 14گانه ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان محسوب می‎شود که مدیر عامل آب منطقه‌ای استان طبق حکم استاندار ریاست این کارگروه را برعهده دارد.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول